اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پامپئو: حوثی‌ها به آتش‌بس یکجانبه سعودی‌ها پاسخ همسان بدهند

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر از جنبش انصارالله یمن خواست تا به اعلام آتش‌بس یکجانبه سعودی‌ها در یمن پاسخی مشابه دهند.

پامپئو: حوثی‌ها به آتش‌بس یکجانبه سعودی‌ها پاسخ همسان بدهند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر از ادعای سعودی‌ها مبنی بر آتش‌بس یکجانبه در یمن استقبال کرد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «خرسندم که می‌بینم ائتلاف به رهبری سعودی آتش‌بس یکجانبه در یمن اعلام کرده است.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه نوشت: «ما از حوثی‌ها می‌خواهیم تا به‌صورت همسان به این موضوع پاسخ داده و با نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن که خواستار مذاکرات فوری میان گروه‌هاست همکاری کنند. مردم یمن سزاوار صلح هستند.»

 «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی در واپسین ساعات شامگاه چهارشنبه از اعلام آتش‌بس یکجانبه در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس از روز پنجشنبه آغاز می‌شود و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن قابل تمدید خواهد بود..

ناظران می‌گویند، سعودی‌ها به خاطر شیوع کرونا، وضعیت وخیمی دارد. آمریکا نیز در جریان تجاوز به ملت یمن، دیگر از ریاض حمایت نمی‌کند. به همین دلایل، ائتلاف سعودی-اماراتی آتش‌بس اعلام کرده است.

 با وجود آتش‌بس ادعایی ائتلاف سعودی-اماراتی، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تأکید کرد که «عملیات زمینی و هوایی ائتلاف، همچنان ادامه دارد». (جزئیات بیشتر)

وی بر این باور است که هدف عربستان از اعلام آتش‌بس، «کاهش فشارها بر خود در مأرب و برهم زدن وضعیت است».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول