اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ظهور امام زمان (عج) پس از جنگ و غارت با حکمت پروردگار سازگار نیست

رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج)یکی از ویژگی‌های منجی عالم بشریت را صالح بودن آن دانست و گفت: کسی می‌خواهد جامعه را اصلاح کند خودش باید ابتدا صالح باشد لذا ظهور امام زمان (عج) پس از جنگ و غارت در دنیا با اصل و حکمت پروردگار سازگار نیست.

ظهور امام زمان (عج) پس از جنگ و غارت با حکمت پروردگار سازگار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادلی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مهم‌ترین آثار تفکر مهدویت در جوامع اسلامی اظهار کرد: بحث مهدویت و موضوع انتظار بسیار گسترده است ولی بر اساس تعریف کسی که معتقد به مهدویت باشد یقین دارد همه جهان شکوفا می‌شود و انسان به بالاترین درجه سعادت می‌رسد.

وی آثار اجتماعی مهدویت در جامعه را بسیار مؤثر برشمرد و گفت: حس شکوفایی، تلاش برای رهایی جامعه از بدبختی، دوری از یاس و ناامیدی، آینده‌نگری ازجمله آثار مهدویت در جامعه است و بر همین اساس می‌توان نشانه‌های منتظر را بیان کرد.

رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود با اشاره به اعتقاد تمام ادیان به آمدن منجی عالم بشریت بیان کرد: تمام ادیان الهی و غیر الهی به فرهنگ انتظار اعتقاددارند و یقین دارند یک منجی خواهد آمد و این اصل در بین همه ادیان موجود دارد هرچند تفاوت‌های میان آنان بسیار است.

عادلی مهم‌ترین تفاوت فرهنگ انتظار در دین اسلام و دیگر ادیان الهی را شفافیت حضرت مهدی (عج) دانست و تصریح کرد: در خصوص منجی که ما مسلمانان به آن معتقد هستیم شفافیت آن زیاد و در دین اسلام بروزش بیشتر است و شیعیان معتقدند این منجی عالم بشریت از نسل حضرت زهرا (س) است.

وی با تأکید بر اینکه باید امیدواری به آینده را در جامعه تقویت کرد، افزود: اعتقاد به مصلح، آمدن منجی عالم بشریت و برپایی حکومت عدل الهی وعده‌ای است که پروردگار به بندگان خود داده زیرا با انجام این کار امیدواری در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود با اذعان به اینکه حضرت مهدی (عج) برنامه امامان پیش از خود را تکمیل می‌کند، تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام حکومت‌های ظالم و طاغوت همواره در مقابل امامان معصوم ایستاده و با اجازه اصلاح جامعه را به این عزیزان ندادند ولی حضرت مهدی موعود (عج) با برپایی حکومت عدل علی تمام برنامه‌های امامان پیش از خود را اجرایی کرده و جامعه اسلامی را به یک ساحل آرامش می‌رساند.

عادلی با انتقاد از ایجاد یک تفکر غلط در دنیا در خصوص نشانه‌های ظهور حضرت مهدی (عج) گفت: از یک قرن گذشته مسیحیان پیرو تورات و‌ یهودیان پیرو انجیل معتقدند در جامعه یک جنگ عظیم رخ‌داده و سپس منجی و اصلاح‌کننده جامعه ظهور می‌کند و از یک قرن گذشته این تفکر را در جامعه در حال گسترش دادن هستند و جنگ‌های رخ‌داده در دنیا را هم از نشانه‌های ظهور می‌دانند.

وی یکی از ویژگی‌های منجی عالم بشریت را صالح بودن آن دانست و بیان کرد: کسی می‌خواهد جامعه را اصلاح کند خودش باید ابتدا صالح باشد لذا ظهور امام زمان پس از جنگ و غارت در دنیا با اصل و حکمت پروردگار سازگار نیست زیرا حضرت مهدی موعود (عج) می‌آید تا جامعه به آرامش برساند.

رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود با اشاره به تفکر صهیونیست در رابطه با برپایی حکومت حضرت مهدی (عج) افزود: صهیونیست تفکری در بین مردم دنیا ایجاد کرده است که ظهور امام زمان همراه با خون‌ریزی و جنگ‌های متعدد است و آن حضرت بزرگوار گردن همه مخالفان را می‌زند درحالی‌که این تفکر بسیار غلط است زیرا حضرت مهدی موعود با ظهور خود با حکومت‌های طاغوت و ظالم جنگیده و فقط آنان را می‌کشد.

عادلی با بیان اینکه بسیاری از مسلمانان با چگونگی حکومت حضرت مهدی آشنایی ندارند، اظهار کرد: در روایت‌های بسیار آمده که در زمان حکومت حضرت مهدی هیچ دزدی، جنگ، مشکلات اقتصادی و فساد در جامعه وجود نداشته و مردم در کمال آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به وظایف شیعه در زمان غیبت حضرت مهدی گفت: پیروان امت باید به وظایف دینی خود عمل کنند ولی در زمان غیبت کار برای امت به دلیل غائب بودن امام معصوم سخت است ولی باید فرد منتظر زمینه‌سازی ظهور را در خود، خانواده و حتی جامعه فراهم کند.

رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود  (عج) مفهوم حقیقی انتظار را تلاش برای ظهور برشمرد و بیان کرد: عده‌ای اعتقاد دارند باید دست روزی دست گذاشته و برای ظهور امام زمان کاری نکنیم و این همان تفکر غلط بعضی از افراد منتظر است که باعث گمراهی انسان می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول