اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخباری درباره کمک‌های پزشکی ترکیه به رژیم صهیونیستی

منابع خبری عربی و غربی تأکید کردند که دولت ترکیه قصد دارد به فلسطین اشغالی تجهیزات پزشکی ارسال کند.

اخباری درباره کمک‌های پزشکی ترکیه به رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از ارسال تجهیزات پزشکی ترکیه به فلسطین اشغالی خبر دادند.

شبکه خبری العربیه گزارش داد که ترکیه، رژیم صهیونیستی را مجهز به تجهیزات پزشکی می‌کند که شامل ماسک و انواع دستکش‌های یک‌بار مصرف است.

این شبکه ادعا کرد که این اقدام آنکارا، در راستای اقدامات «انسان‌دوستانه» ترکیه در قبال رژیم صهیونیستی بوده و به خاطر شیوع ویروس کرونا در اراضی اشغالی فلسطین، این تجهیزات ارسال شده است.

این در حالی است که بیش از نُه هزار نفر در اراضی اشغالی فلسطین، مبتلا به کرونا هستند و بیش از 50 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش این شبکه، این اقدام آنکارا، پس از سالها روابط سرد بین تل‌آویو و ترکیه صورت گرفته است؛ چرا که کوماندوهای صهیونیست در سال 2010 بیش از 10 غیر نظامی ترکیه‌‌ای را کشته بودند.

بنا بر این گزارش، دولت ترکیه موافقت کرده است که به خاطر علل «انسان‌دوستانه» تجهیزات پزشکی به اراضی اشغالی بفرستد.

شبکه خبری بلومبرگ نیز به نقل از یک «مسئول بلندپایه ترکیه» گزارش داد که احتمالا رژیم صهیونیستی اجازه خواهد داد یک محموله از کمکهای پزشکی ترکیه به تشکیلات خودگردان فلسطین برسد.

این مسئول پیش‌بینی کرد که پنجشنبه آتی، سه هواپیما از اراضی اشغالی در پایگاه «انجرلیک» در جنوب ترکیه به زمین خواهد نشت تا تجهیزات پزشکی را به تل‌‌آویو انتقال دهد.

بلومبرگ نیز تأکید کرد که هنوز زود است که بگوییم تلاش آنکارا برای اعلام همبستگی با تل‌آویو از طریق این بیماری، راه را برای بهبود روابط متشنج بین ترکیه و رژیم صهیونیستی، هموار خواهد کرد.

به گزارش العربیه، پیش از اینکه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سال 2003 به قدرت برسد، آنکارا در بین کشورهای اسلامی، «نزدیکترین شریک» رژیم صهیونیستی بود و طرفین، همکاری نظامی زیادی با هم داشتند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول