اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

عدم پرداخت ۷ ماهه مطالبات پرستاران ایلام/ لزوم توجه بیشتر به کادر درمانی در ایام کرونایی

با وجود ریسک زیاد برای کادر درمانی در روزهای اوج کرونا، برخی از کادر درمان بیش از 7 ماه است که مطالباتشان پرداخت نشده است.

عدم پرداخت ۷ ماهه مطالبات پرستاران ایلام/ لزوم توجه بیشتر به کادر درمانی در ایام کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، با گذشت بیش از ۵٠ روز از ورود کرونا به کشور، گویا این مهمان ناخوانده قرار نیست به زودی ایران را ترک کند، به گفته مسوولان ارشد وزارت بهداشت این ویروس تا پایان اردیبهشت شریک زندگی مردم است.

این روزها، تقریبا هیچ صنفی به اندازه پرستاران، پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی در معرض ابتلا به کرونا نیست؛ افزایش تعداد مبتلایان بار سنگین‌تری هم بر دوش آنها گذاشته است. در این شرایط، خطر ابتلا به ویروس کرونا جان آنها را تهدید و به خطر انداخته است.

امنیت شغلی کادر پزشکی استان بیشتر از گذشته ضروری است

کادر پزشکی، درمانی و پرستاران استان ایلام این روزها شرایط سخت و طاقت فرسایی را سپری می‌کند، برخی از آنان با وصف علاقمندی به شغلشان حاضر به نثار جان خود برای ارائه خدمت به مردم هستند که می‌طلبد به امنیت شغلی این افراد بیشتر از گذشته توجه شود و حداقل تشویقی را برای جانفشانی آنان در نظر گرفته شود.

 خدمات رسانی ۲۵۸ کادر درمانی به بیماران کرونا در بیمارستان مصطفی خمینی شهر ایلام

محمد کریمیان مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفتگو با خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با شیوع کرونا ویروس در استان و مشاهده اولین بیمار، کادر درمانی،  پرستاران و پزشکان استان ایلام در راستای خدمات رسانی به مبتلایان احتمالی آماده شدند.

وی افزود: در این راستا ۱۳۳ پرستار وکمکی، ۴۲ نفر خدمات، ۵۵ پرسنل داروخانه،  آزمایشگاه، رادیولوژی، سی تی اسکن، پذیرش و ترخیص و ۲۸ پزشک عمومی و متخصص به بیماران در بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر ایلام خدمات درمانی، خدمات، پزشکی و... ارائه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، تصریح کرد: این بیمارستان به عنوان مرکز درمانی بیماران مبتلا به کرونا انتخاب شد و سعی می‌شود تمام بیماران مبتلا به کرونا در این مکان درمانی بستری شوند؛ هرچند که در تمام شهرستان‌ها نیز بخش مربوط به بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد.

عدم پرداخت مطالبات ۷ ماهه پرستاران ایلام

وی یادآور: مطالبات پزشکان ۱۳ ماه و مطالبات پرستاران استان ایلام ۷ ماه است که پرداخت نشده، امیدوارم این مشکل به زودی رفع شود.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت در راه و رشد و شکوفایی هرچه بیشتر حوزه‌های مختلف؛ دانشگاه علوم پزشکی ایلام را یاری کرده است.

به گفته مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی ایلام طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۴ مورد مثبت جدید بیماری کرونا و یک مورد فوتی در استان گزارش شد و در مجموع تعداد مبتلایان به ۳۵۳ نفر و متوفیان به ۳۵ مورد افزایش یافته است.

انتهای پیام /970821/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول