اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

انجام تست کرونا برای بیماران سرپایی در کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: در حال حاضر برای بیمارانی که با علائم مشکوک و سرپایی مراجعه می‌کنند نیز تست تشخیصی انجام می‌شود.

انجام تست کرونا برای بیماران سرپایی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دکتر مرادی در خصوص وضعیت بیماری کرونا و اقدامات صورت گرفته، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فعالیت اصحاب رسانه، صدا و سیما و اطلاع رسانی و آموزش‌های ارائه شده در فضای مجازی در بحث کنترل و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ در استان بسیار چشمگیر و قابل توجه است و آموزش همگانی و عمومی تا کنون نقش بسزایی در کنترل این بیماری داشته است.

وی با اشاره به اینکه از همان ابتدا کار‌هایی در بحث آموزش و اطلاع رسانی راه‌های پیشگیری، علائم بیماری، اپیدمیولوژی و راهکار‌های مقابله و کنترل بیماری در دانشگاه علوم پزشکی انجام شد، افزود: یکی از مهمترین کار‌های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حساس سازی مدیران ارشد استان در خصوص این بیماری بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت : امام جمعه و استاندار کرمانشاه همکاری بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتند و تمام ارگان‌ها و ادارات در سطح استان موظف به رعایت دستورالعمل‌های مطرح شده از سوی دانشگاه در راستای کنترل بیماری و مقابله ویروس کرونا در استان شدند.

دکتر مرادی با بیان اینکه برای کنترل ورود ویروس به کشور از طریق مرز‌های استان با همکاری نیرو‌های بهداشتی دانشگاه اقدامات بسیار خوب و موثری صورت گرفت، افزود: متاسفانه شیوع این بیماری در مرکز کشور مطرح شد و خیلی زود در سراسر کشور نیز شیوع پیدا کرد.

وی اضافه کرد : با این حال یک هفته پیش از اینکه اولین بیمار کرونایی در استان بستری شود، بیمارستان گلستان به عنوان بیمارستان ویژه بیماران کرونایی در نظر گرفته شد.

همچنین با افزایش تعداد بیماران ، بیمارستان فارابی به دلیل داشتن فضای فیزیکی و تهویه هوای مناسب به عنوان مرکز دوم مورد استفاده قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین از ذخیره دارو بیماران کرونایی به میزان لازم در این دانشگاه خبر داد و گفت: در شهرستان‌ها نیز ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی به مبتلایان به کووید ۱۹ اختصاص پیدا کرده است.

دکتر مرادی گفت : اگر فرایند مقابله با کرونا را در استان به صورت یک مثلث در نظر بگیریم یک ضلع آن دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و همکاران سلامت، ضلع دیگر مردم و ضلع سوم نیز مدیران استانی هستند که همکاری بسیار خوبی را در این زمینه داشته اند و برآیند کار روند رو به جلویی داشته است.

وی با اشاره به اینکه نقش اصحاب رسانه جهت آگاه سازی جامعه و اطلاع رسانی صحیح حایز اهمیت است، افزود: از اصحاب رسانه می‌خواهیم تا با اطلاع رسانی صحیح، آرامش و اعتماد را در مردم ایجاد کنند و در راستای آگاهی بخشی به مردم و رعایت اصول بهداشتی با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول