اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افزایش ۶۰ درصدی پهنای باند اینترنت خراسان جنوبی در ایام کرونایی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی گفت: به‌دنبال افزایش مصرف اینترنت در استان خراسان‌جنوبی با تقویت زیرساخت‌های مخابراتی، پهنای باند مصرفی اینترنت در استان افزایش ۶۰ درصدی داشته است.

افزایش ۶۰ درصدی پهنای باند اینترنت خراسان جنوبی در ایام کرونایی

مصطفی بهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر از 380 روستای بالای 60 خانوار، 348 روستا از پوشش تلفن همراه بهره‌مند هستند و این رقم با اجرای پروژه‌های جاری در سال 99 به 379 روستا خواهد رسید.

وی بیان داشت: در بخش اینترنت پرسرعت روستایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متعهد شده تا پایان برنامه ششم 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار را از اینترنت پرسرعت بهره‌مند کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در خراسان‌جنوبی از 918 روستای بالای 20 خانوار تا پایان سال 98، 449 روستا از این سرویس برخوردار شده و 162 روستا نیز در ادامه اجرای طرح‌ها در سال 99 از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

بهی از وجود 96 هزار مشترک اینترنت ثابت و 585 هزار مشترک اینترنت همراه  در استان خبر داد و عنوان کرد: در این ایام بیش از 100 درصد افزایش تقاضای استفاده از شبکه دیتا داشته‌ایم و در این ایام میانگین پهنای باند مصرفی دیتای استان در هر روز حدود 26 گیگابیت برثانیه بوده که این رقم قبل از شیوع کرونا 16 گیگابیت بر ثانیه بوده است.

وی با اشاره به تعطیلات به‌وجود آمده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: همه کارکنان فنی شرکت مخابرات به ویژه حوزه دیتا، بدون تعطیلی و به‌صورت شبانه‌روزی مشغول به انجام وظیفه برای رفاه شهروندان هستند تا در ارتباطات اینترنتی اختلالی ایجاد نشود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین پهنای باند مصرفی دیتای استان 20 درصد پهنای باند ورودی استان است و در زمینه پهنای باند دیتا ظرفیت لازم وجود دارد، خاطرنشان کرد: در مجموع ضریب نفوذ اینترنت در استان 75 درصد است.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول