اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

113نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند/دلایل سیر صعودی ابتلا در آذربایجان‌غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: با احتساب ۱۱۳ نفر مبتلای جدید به کرونا، تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی به یک هزار و 195 نفر افزایش یافت.

113نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند/دلایل سیر صعودی ابتلا در آذربایجان‌غربی

جواد آقازاده، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: تا به امروز از 2 هزار و 623 نفر در آذربایجان‌غربی نمونه‌گیری شده است که از این تعداد یک هزار و 195 مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شده است.

وی افزود: از یک هزار و 195 مورد مثبت گزارش شده در استان تعداد 541 نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص و ادامه درمان این افراد در نقاهتگاه و یا منزل افراد انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه 17 شهرستان آذربایجان‌غربی درگیر ویروس کرونا هستند، اعلام کرد: تعداد مبتلایان به تفکیک شهرستان‌‌ها، در ارومیه394 نفر، بوکان 104 نفر، شاهین‌دژ 53 نفر ، خوی 213 نفر ، میاندوآب 128 نفر، نقده 35 نفر، مهاباد 64 نفر، سلماس 29 نفر، تکاب 49 نفر، سردشت 22 نفر، پیرانشهر 26 نفر ، اشنویه 19 نفر، چایپاره هفت نفر، شوط 13 نفر، چالدران 6 نفر، پلدشت 9 نفر، ماکو 24 نفر، گزارش شده است.

آقازاده با اشاره به علت افزایش آمار ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: شرایط آب و هوایی استان در افزایش تعداد مبتلایان تاثیر گذار است و رطوبت موجود در هوا می‌تواند یکی از دلایل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش مبتلایان و تعداد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان باید مردم طرح فاصله‌گذاری را جدی بگیرند و با رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی در صدد قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا باشند، تا بتوانیم در آینده تعداد مبتلایان را کاهش دهیم.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول