اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

منطقه آزاد قشم هم‌پای «بازاریان» برای عبور از آسیب اقتصادی «کرونا»

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای عبور از آسیب‌های اقتصادی کرونا تمام قد در کنار اصناف و بازاریان خواهیم بود و بهره‌گیری از خرد جمعی را کاراترین راهکار تحقق این مهم می‌دانیم.

منطقه آزاد قشم هم‌پای «بازاریان» برای عبور از آسیب اقتصادی «کرونا»

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حمدیرضا مؤمنی شامگاه امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی با مدیران مجتمع‌های تجاری و نمایندگان اصناف شهر قشم اظهار داشت: این سازمان برای عبور از آسیب‌های اقتصادی کرونا تمام قد در کنار اصناف و بازاریان خواهد بود و بهره‌گیری از خرد جمعی را کاراترین راهکار تحقق این مهم می‌دانیم.

وی میزان مغازه‌های قشم را  16 هزار باب عنوان کرد و افزود: با همبستگی و هماهنگی توام با استمرار مراقبت‌های ویژه و پیشگیرانه رمز پیروزی بر کروناویروس به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به جمعیت 30 درصدی کسبه جزیره تصریح کرد: این افراد به همراه خانواده‌های خود دچار افت شدیدی در اقتصاد شده و امکان ادامه زندگی بدون فعالیت‌های کسب و کار به نظر ناممکن می‌رسد.  

مؤمنی ادامه داد: بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از توانمندی‌های جزیره قشم در حوزه بهداشت و درمان، گام مثبتی برای امکان دریافت مجوز زود هنگام خروج از قرنطینه و بازگشایی برخی از صنوف و کسب و کارهای به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: امیدواریم برپایی جلسات همفکری با روسای بانک‌ها، اداره دارایی و آب و برق به کاهش هزینه‌های جانبی اصناف کمک کرده و بازاریان نیز با توسعه فروش در بستر فضای مجازی، چرخ اقتصاد خود و جزیره را تا روزی که بر کروناویروس پیروز شویم، به خوبی بچرخانند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: ما هرساله شاهد رکود اقتصادی در ایام بعد از نوروز تا گذر از تابستان بوده‌ایم، اما تلاش داریم با برنامه‌ریزی منسجم و کارا، رونق را به جزیره بازگردانیم.

در ادامه، مدیران مجتمع‌های تجاری سام و زال، فردوسی، خلیج فارس، الماس، مهتاب، فردوسی، پردیس، سیتی سنتر و بازار قدیم قشم خواستار تخفیف در مجوزها، هزینه‌های آب و برق، تامین اجتماعی و برگزاری جشنواره‌ها پس از کرونا شدند.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول