اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

جلسه بسیج سازندگی ابرکوه به منظور حمایت از کسبه آسیب‌دیده به واسطه کرونا

کمیته بسیج سازندگی سپاه ابرکوه به منظور کاهش مشکلات معیشتی برخی اقشار از جمله کسبه کم‌درآمد و کارگرانی که به واسطه شیوع کرونا در تأمین مایحتاج اولیه و اساسی خود دچار مشکل شده‌اند، جلسه‌ای تشکیل داد.

جلسه بسیج سازندگی ابرکوه به منظور حمایت از کسبه آسیب‌دیده به واسطه کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، در پی شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی اصناف، بازار و بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان ابرکوه شده است، بسیاری از خانواده‌ها از این وضعیت متضرر شده و در تأمین حداقل‌ها و نیازهای اساسی معیشتی با مشکل مواجه شده‌اند.

در همین راستا کمیته بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه جلسه‌ای با حضور ستاد جهادگران سلامت، مسئولین موکب‌های اربعین، مؤسسات خیریه، صندوق‌های قرض‌الحسنه محلات و برخی خیرین ترتیب داد تا برای حمایت از این قشر آسیب‌دیده، تدابیر لازم اندیشیده شود.

در ابتدای جلسه مهدی ابرقویی ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و همچنین یاد شهیدان آوینی و صیاد شیرازی، اظهار کرد: مردم ایران با توجه به داشتن فرهنگ غنی که ریشه در آموزه‌های دینی دارد، در زمان بحران و حادثه همه اختلاف‌سلیقه‌ها را کنار گذاشته و همچون امروز همگی در کنار هم تنها به نجات کشور، هم‌وطنان و شکست کرونا می‌اندیشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه، تصریح کرد: امروز همه ایران ایستاده است تا به‌زودی کرونا را از پا درآورد؛ اما می‌بینیم از سوی دیگر برخی کشورهای اروپایی و حتی آمریکا که در بسیاری از مسائل مدعی بوده و خود را ابرقدرت جهان می‌دانند، در برابر این ویروس به زانو درآمده‌اند.

ابرقویی تأکید کرد: با توجه به فرا رسیدن نیمه شعبان و قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان، به واسطه وجود کرونا برگزاری برخی جشن‌ها، نذورات، افطاری‌ها و ... نیز تحت تأثیر قرار گرفته و از سوی دیگر برخی کسبه، کارگران و افراد نیازمند نیز به خاطر قرنطینه خانگی، متضرر شده و حتی توان تأمین مایحتاج اولیه زندگی را هم ندارند.

وی ادامه داد: بنابراین می‌توان با ساماندهی هزینه جشن‌های اعیاد شعبانیه، نذورات، کمک‌های مردمی و ... و شناسایی افرادی که در پی شیوع کرونا نیازمند شده‌اند، به آنان کمک کرد تا از این بحران عبور کنیم.

سپس حجت‌الاسلام حسین گلچهره ابراز کرد: در بحث اپیدمی کرونا ثابت شد که ملت ایران، ملت انسانیت هستند که در این وضعیت بحرانی همگی به صورت جهادی و بدون هیچ چشمداشت مادی تلاش می‌کنند تا با تزریق نیازهای کادر درمان، حوزه بهداشت و درمان را حمایت کرده و در نتیجه کشور را از این بلا نجات دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه ضمن تأکید بر ضرورت حمایت از اقشار آسیب‌دیده به واسطه شیوع کرونا و تعطیلی اصناف، اذعان کرد: یکی از بزرگ‌ترین آفت‌ها در حوزه خدمات و کمک‌رسانی‌های اجتماعی، موازی کاری است که موجب می‌شود برخی افراد نیازمند اصلاً دیده نشوند و برخی نیز از سوی چندین نهاد حمایت شوند.

حجت‌الاسلام گلچهره تأکید کرد: در همین راستا راه‌اندازی یک سامانه جامع به منظور شناسایی و ساماندهی کمک‌های مردمی ضروری است.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول