اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

«بوچِلّی» در کلیسای جامع میلان می‌خواند/ کنسرت برای صندلی های خالی

«آندره بوچِلی» خواننده سرشناس ایتالیایی، روز عید پاک به صورت زنده در کلیسای جامع دوموی شهر میلان برای صندلی‌های خالی برنامه اجرا می‌کند.

«بوچِلّی» در کلیسای جامع میلان می‌خواند/ کنسرت برای صندلی های خالی

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، کلیساروها در روز یکشنبه عید پاک مسیحی به خاطر شرایط کرونایی نمی‌توانند برای عبادت وارد کلیسا شوند اما اینجا یک استثنا وجود دارد و آندره بوچلی خواننده سرشناس ایتالیایی قرار است در آن شب در مکان تاریخی کلیسای جامع دوموی میلان آواز سر دهد. این برنامه به صورت جهانی و زنده از یوتیوب پخش خواهد شد.

در این اجرا تنها «امانوئل ویانلی» ارگ‌نواز کلیسای جامع و برای این رویداد بوچلی را همراهی می‌کند. این برنامه بدون مخاطب برگزار خواهد شد.

بوچلی در این کنسرت که آن را «موسیقی برای امید» نام نهاده، قطعات معروفی همچون «اَوِ ماریّا»(درود بر مریم) و «سانتا ماریّا»(مریم مقدس) را اجرا می‌کند.

کنسرت این خواننده اُپرا در ساعت 7 غروب روز یکشنبه در میلان و به وقت ایتالیا، یک بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا و 10 صبح به وقت غرب آمریکا برگزار می‌شود. این برنامه همچنین در صفحه اختصاصی بوچلی در یوتیوب نیز قابل مشاهده خواهد بود.

بوچلی هیچ مبلغی برای برگزاری این کنسرت دریافت نکرده است. شهر میلان، ونراند فابریکا دل دومو، شوگر میوزیک، گروه یونیورسال میوزیک و یوتیوب برای برگزاری و پخش زنده این برنامه مشارکت کرده‌اند.

جوزپه سالا شهردار میلان ضمن اعلام برگزاری این کنسرت گفت: خوشحالم که آندره دعوت ما را پذیرفت. امسال عید پاک برای همه ما بسیار متفاوت است. آرامش شادی‌بخشی که معمولا از این روز نصیب ما می‌شد حالا با شیوع ویروس کرونا به تجربه‌ای دیگر بدل شده است. مطمئنم که صدای فوق‌العاده بوچلی شادی را که این روزها در شهر میلان نداریم را نصیب ما خواهد کرد.

آندریا آنجل بوچلی خوانندهٔ نابینای تِنور اهل ایتالیا است. برخی کارهای او در ایران نیز منتشر شده‌ است.  او در همان کودکی از تنبلی چشم رنج می‌برد. در ۶ سالگی به دلیل علاقه فراوان به موسیقی در آموزشگاهی به یادگیری پیانو پرداخت و هم‌زمان به اپرا روی آورد. طی بازی فوتبال در سن ۱۲ سالگی با اصابت توپ به چشمش بینایی خود را کامل از دست داد. 

موفقیت‌های جهانی بوچلی باعث شد تا در ۱۱ آگوست سال ۲۰۰۳ بخشی از ساحل یسولو، در دریای آدریاتیک ایتالیا، به نام بوچلی نامگذاری شود. او مدتی با لوچیانو پاواروتی خواننده اسطوره‌ای اُپرا همکاری داشت.

او با اولین آلبوم حرفه‌ای خود برنده جایزه صفحه طلایی شد. در سال ۱۹۹۸ جایزه بهترین هنرمند موسیقی کلاسیک و خواننده ایتالیایی را در جشنواره موسیقی جهان در مونت کارلو دریافت کرد. ترانه The Prayer(نماز) که در فیلم انیمیشن Quest for Camelot  از آن استفاده شد، جایزه گلدن گلوب را نصیب بوچلی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول