اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

کاهش 92 درصدی موارد فوت در صحنه تصادفات جاده‌ای سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: موارد فوت در صحنه تصادفات استان سیستان وبلوچستان، نوروز امسال 92 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

کاهش 92 درصدی موارد فوت در صحنه تصادفات جاده‌ای سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دکتر سید محمد هاشمی شهری با حضور در ستاد هدایت درمان دانشگاه و اورژانس ۱۱۵ گفت: هر سال ستاد نوروزی دانشگاه در محل اورژانس برقرار می شد اما امسال ستاد بحران کرونا در حوزه بهداشتی دانشگاه تشکیل و تمام نیروهای اورژانس نیز در آن محل آماده به خدمت بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: همکاران پرتلاش ما در مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ در همه ایام و در همه شرایط در خدمت سلامت و در مسیر امداد رسانی به همنوعان خود بوده و هستند.

وی افزود: به نوبه خود از تلاش های ارزشمند همه این عزیزان در ۲ ماهی که از شروع همه گیری کرونا می گذرد تشکر می کنم و همه مردم نیز قدردان زحمات این عزیزان هستند.

هاشمی تاکید کرد: همه ما کارکنان بهداشت و درمان تمام قد برای ادامه خدمت صادقانه به مردم عزیزی که خواهران، برادران، اعضاء خانواده، فامیل، همشهری، هم استانی،  هموطن و همنوعمان هستند ایستاده ایم و به یاری خدا تا زمینگیر کردن ویروس کرونا به جهاد سلامت ادامه خواهیم داد.

وی همچنین به کاهش آمار تصادفات جاده ای استان در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: نوروز امسال آمار حوادث جاده ای  36 درصد کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه  نوروز پارسال 50 نفر در جاده های استان جان خود را از دست دادند ادامه داد: متاسفانه در تعطیلات نوروز امسال 4 مورد مرگ در اثر حوادث جاده ای در سطح استان داشته ایم و با وجود اخبار ناخوش آیندی که در مورد بیماری کرونا منتشر می کنیم از کاهش 92 درصدی کشته شدگان حوادث جاده ای در نوروز 99در مقایسه با سال قبل خرسندیم.

وی همچنین گفت: تعداد ماموریت های حوادث ترافیکی اورژانس های 115 استان نیز در مقایسه با سال قبل    ماموریتهای جاده ای  30.26 % و ماموریتهای شهری  41.44 %  کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اضافه کرد:  با وجود استمرار آماده باش مرکز اورژانس 115در طرح بسیج ملّی مبارزه با کووید-19، لازم است تا برای حضور و امدادرسانی در صورت وقوع سیل در شمال و جنوب استان نیز آماده باشیم.

 فریبرز راشدی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این بازدید گفت: خوشبختانه اقدامات  مثبت و موثری در سال گذشته انجام شد که از آن جمله می توان به اضافه شدن 5 پایگاه اورژانس جدید و جابجایی 25 پایگاه کانکسی با ساختمان های جدید اشاره کرد.

 راشدی گفت: از ابتدای شیوع کرونا نیز تا کنون 22 هزار و 110 تماس تلفنی با مرکز اورژانس گرفته شده که 4 هزار و 315 تماس منجر به انجام ماموریت شده است.

وی افزود: خوشبختانه مجموعه عملکرد کارکنان مرکز اورژانس به گونه ای بوده است که کمترین تعداد شکایات در سامانه های نظارتی مختلف از جمله 190 مربوط به این حوزه است.

وی همچنین اضافه کرد: حوزه مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه موفق شد در ارزیابی وضعیت پیشرفت برنامه عملیاتی به تحقق 78 درصدی دست یابد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین گفت: با تجهیز مرکز پایش مراقبتهای درمانی و استقرار  سامانه های آسایار و  MCMC دانشگاه در اورژانس پیش بیمارستانی ,بخش های اورژانس بیمارستان ها و نقاط حادثه خیز در جاده های استان، هر لحظه  به صورت تصویری  قابل رویت است.

وی با بیان اینکه این اطلاعات توسط۶۶ دستگاه دوربین ثبت می شود ادامه داد: مدیریت توزیع مناسب بیماران و مصدومین بین بیمارستان های استان در زمان حوادث وپایش مداوم کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران در بخشهای اورژانس یکی از کارکرد های مهم این مرکز است.

دکتر هادی نظری، پزشک مستقر در ستاد هدایت درمان دانشگاه گفت: مهمترین وظیفه این ستاد توزیع مناسب بیماران اورژانسی بین مراکز درمانی است که این تصمیمات بر حسب مواردی همچون نوع بیماری و تعداد  بیماران بستری شده در هر بیمارستان انجام می شود.

وی ادامه داد: ارائه مشاوره و راهنمائی به همکاران اورژانسی که بر بالین بیماران و مصدومین حاضر می شوند از دیگر وظائف پزشک مستقر در ستاد هدایت است.

وی افزود: از ابتدای وقوع همه گیری کرونا به طور متوسط در هر 24 ساعت بیش از 61 مورد درخواست راهنمائی و مشاوره تلفنی در مورد این بیماری صورت می گیرد.

دکتر نظری گفت:مهمترین سوالات مطرح شده از پزشک مقیم در ستاد بحران شامل علائم بمیاری کووید-19 و همچنین نگرانی از داشتن علائمی مثل سرفه، سردرد بدن درد، آبریزش بینی و تنگی نفس است که راهنمائی های لازم به این عزیزان صورت می گیرد.

حمید رضا سرگزی، مسئول روابط عمومی اورژانس 115 زاهدان گفت: مزاحمت های تلفنی 115 با شئونات دینی و سابقه فرهنگی هم استانی هایمان  همخوانی ندارد

وی ادامه داد: متاسفانه حدود 30 درصد از تماس هائی که با شماره تلفن 115 صورت می گیرد به نوعی مزاحمت تلفنی محسوب می شود.

وی افزود: بدون شک این مزاحمت ها انرژی و فرصت خدمت کارکنان اورژانس به بیماران و مصدومان واقعی را تحت تاثیر قرار می دهد.

حمید رضا سرگزی تصریح کرد: شئون فرهنگی و ارزش های دینی جامعه ما با این قبیل مزاحمت ها که برای همکاران اورژانس و عزیزان آتش نشانی اتفاق می افتد همخوانی ندارد و درخواست همکاران ما از والدین این است که با ارائه اطلاعات کافی و ترویج ارزش های فرهنگی میان فرزندان، میزان این قبیل مزاحمت ها را کاهش دهند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول