اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حدود 8 هزار رای جایگزین حبس در مازندران صادر شد/ ایجاد کارگروه اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت زندان

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: سال گذشته 7هزار و 929 مورد رای جایگزین حبس در حوزه‌های قضایی استان صادر شد.

حدود 8 هزار رای جایگزین حبس در مازندران صادر شد/ ایجاد کارگروه اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت زندان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت الاسلام محمدصادق اکبری صبح امروز در کارگروه اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان اظهار کرد: سال گذشته ۷ هزار و ۹۲۹ مورد رای جایگزین حبس در حوزه‌های قضایی استان صادر شد.

رئیس کل دادگستری مازندران بابیان اینکه هنوز در مورد آزادی محکومان مالی اعم از مهریه و غیره وضع مطلوبی نداریم، گفت: برای اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری کارگروهی قرار است تشکیل شود تا نظارت موثری بر نحوه مدیریت و اجرای آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید در سال جدی زندان‌های استان در وضعیت مطلوب‌تری نسبت به گذشته باشد، گفت: همه همت و هدف ما و همکاران قضایی و اداری باید کاهش ورودی زندان‌ها و افزایش خروجی از زندان ها باشد و در این زمینه از همه ظرفیت‌های قانونی و سازمانی استفاده بهینه و مطلوب صورت گیرد.

اکبری با تاکید بر اینکه قضات استان می‌توانند مجازات‌های جایگزین حبس را در موارد امکان‌پذیر مدنظر ویژه قرار دهند، ادامه داد: این استان از ظرفیت بسیار خوبی در این خصوص برخوردار است که می‌توان طبق آیین‌نامه موجود در کارهای عام‌المنفعه از قبیل خدمات شهری بهره‌گرفت.

وی اضافه کرد: استفاده از تاسیاست نوین حقوقی مانند آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات، تعویق و تخفیف نیز می‌تواند مد نظر قضات قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره  به اینکه اصلی‌ترین هدف زندان، مجازات تبهکاران است، تصریح کرد: در سال جدید همت مضاعفی نسبت به کاهش جمعیت کیفری و افزایش آزادی زندانیان به خصوص زندانیان مهریه و محکومان مالی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول