اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رئیس کمیسیون کشاورزی: استفاده از مدیران پاکدست در وزارت جهاد کشاورزی اولویت دارد

احمدعلی کیخا با تاکید بر ضرورت تقویت روحیه جهادی در وزارت جهادکشاورزی گفت: مبارزه جدی با فساد در سطح این وزارتخانه و شکستن انحصار در واردات نهاده از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس کمیسیون کشاورزی: استفاده از مدیران پاکدست در وزارت جهاد کشاورزی اولویت دارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) 20 فروردین در جلسه علنی که به منظور بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برگزار شده بود، گفت: برای اولین بار است که در مجلس و بعد از اصلاح آیین‌نامه داخلی بررسی صلاحیت وزرا به کمیسیون‌های تخصصی واگذار شده است.

وی با اشاره به انتظارات و سؤالات کمیسیون کشاورزی از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی افزود: فضای حاکم بر مدیریت وزارت جهاد کشاورزی باید تغییر کرده و روحیه جهادی در این وزارتخانه تقویت شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: فراجناحی عمل کردن در این وزارتخانه و اولویت قائل شدن برای تعهد در واگذاری مسؤولیت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: استقلال وزیر در تصمیمات اجرایی و مدیریتی و همچنین در اولویت به کارگیری جوانان دارای روحیه جهادی و آگاه به مسائل مربوط به وزارت جهاد کشاورزی و پاکدستی آنها بسیار مهم است.

کیخا خاطرنشان کرد: تعهد وزیر جهاد کشاورزی به دفاع از حقوق کشاورزان و تولیدکنندگان در دولت و همچنین مبارزه جدی با فساد در سطح این وزارتخانه به ویژه در امورات مربوط به قرنطینه‌ها باید در دستور کار وزیر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: شکستن انحصار در واردات نهادهای کشاورزی و همچنین رقابتی کردن حوزه توسعه کسب و کار در وزارت جهاد کشاورزی بسیار مهم است.

کیخا خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد برنامه‌ها،‌ نقطه‌نظرات، سیاست‌ها و رویکردهای وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی منطبق با برنامه‌های کلان و سیاست‌های بالادستی بوده و کمیسیون کشاورزی مغایرتی در برنامه ارائه شده ندید.

وی گفت: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی فردی باهوش، عالم به امور کشاورزی، مطلع به منابع آب و خاک کشور و اهل تعامل با دیگر دستگاه‌های مرتبط هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول