اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جزئیات خسارتی که کرونا به حوزه فرهنگ و هنر در مازندران وارد کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: در بحران کرونا خسارت ۲۵۰ میلیارد ریالی به حوزه فرهنگ و هنر استان مازندران وارد شد.

جزئیات خسارتی که کرونا به حوزه فرهنگ و هنر در مازندران وارد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عباس زارع اظهار کرد: حوزه ظریف فرهنگ و هنر با شاخه‌های متعدد، یکی از بخش‌هایی است که در بحران ویروس کرونا و طرح قرنطینه اجتماعی دچار خسارات عظیم مالی شده است.

وی افزود: با برآورد کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سراسر استان به حوزه‌های هنری، شامل؛ مجتمع‌ها و پردیس‌های فرهنگی، هنری و سینمایی، شرکت‌های تهیه و تکثیر آثار موسیقی، خانه مدولباس، استودیوهای صدابرداری، اجراهای تئاتر، آموزشگاه‌های هنری زیان مالی وارد شد.

زارع اعلام کرد: در حوزه‌های فرهنگی ناشران، کتاب‌فروشان، کانون‌های آگهی و تبلیغات، مؤسسات فرهنگی، قرآنی، چاپخانه‌ها و بخش رسانه شامل؛  روزنامه‌ها ، هفته نامه‌ها،  پایگاه‌های خبری، مؤسسات مطبوعاتی و رسانه‌ای، رسان‌ های  دیجیتال و غیره در مجموع نزدیک به ۲۵۰ میلیاد ریال خسارت وارد شده است.

این‌ مسؤول ضمن سپاس از طرح حمایتی دولت برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به بخش‌های گوناگون کسب و کار، گفت: با توجه به حضور پر رنگ رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و هنر استان طی دو ماه اخیر در امر اطلاع‌رسانی به جامعه و ایجاد پویش "در خانه بمانیم" در فضای مجازی، وظیفه خود می‌دانیم تا از این قشر فرهیخته جامعه حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص این زیان‌ها طی نامه‌ای به مقام عالی وزارت ارسال و برآورد خسارت این حوزه‌ها اعلام شد تا در ستاد ملی مبازره با کرونا در راستای حمایت از این بخش تصمیم‌گیری شود.

زارع اضافه کرد:  از استاندار مازندران می‌خوام  همچون گذشته حامی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان باشد و اعتباری را برای جبران بخشی از خسارات وارده در نظر بگیرد، امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی و اجرای دقیق طرح قرنطینه هوشمند، دوباره شاهد رونق این بخش مهم از جامعه باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول