اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تهیه بسته‌های غذایی؛ خدمت اقتصادی مهدی یاوران برای رفع گوشه‌ای از مشکلات مردم

مسؤول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی گفت: با همکاری مهدی یاوران ستاد، خدمت اقتصادی برای رفع گوشه‌ای از مشکلات مردم شکل گرفت که تهیه بسته‌های غذایی برای خانواده‌ها از جمله این اقدامات است.

تهیه بسته‌های غذایی؛ خدمت اقتصادی مهدی یاوران برای رفع گوشه‌ای از مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدعلی عزیزی عصر امروز در جمع خبرنگاران  پیرامون فعالیت‌های این ستاد در دهه مهدویت و نیمه شعبان، گفت: ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی، ۱۴ سال پیش به دستور آیت‌الله علم الهدی امام‌جمعه مشهد فعالیت خود را آغاز کرد و امروز گستره فعالیت آن از استان، به کشور می‌رسد و در عرصه بین‌الملل تشکل‌های مهدوی کشورهای افغانستان، پاکستان و هندوستان را نیز پوشش می‌دهد و محتوا ارائه می‌کند.

مسؤول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی ادامه داد: فعالیت‌های ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی برای نیمه شعبان سال ۹۹ از سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شد و برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت کارگروه‌های مختلف در زمینه مهدویت نیز با موضوعات موردنیاز جامعه شکل گرفت.

وی با اینکه این ستاد دارای نیروهای ارزشی و انقلابی است که با هدف ترویج معارف مهدویت در بین جوانان و نوجوانان و توجه بیشتر به مباحث علمی، محتوایی و احساسی فعالیت می‌کنند، افزود: در سال جاری به سراغ مسئله مهدویت و اقتصاد رفتیم، با توجه به فرمایشاتی که از امام زمان(عج) در ادعیه بیان‌ شده است، مطالب اقتصادی را استخراج کردیم و به‌صورت دسته‌بندی برای عموم مردم آماده کردیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی، ارتباط با بازاریان و تاجران شهر مشهد است که در کارگروه اقتصادی این ستاد فعالیت می‌کنند، همچنین در کارگروه خانواده مباحث اجتماعی و معنوی با رویکرد مهدویت ارائه می‌شود.

مسؤول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی با اشاره به انتشار ویروس کرونا در کشور و شهر مشهد و تعطیلی کسب‌وکار عده زیادی از افراد جامعه به‌خصوص بخش آسیب‌پذیر شهر، گفت: با همکاری مهدی یاوران ستاد، خدمت اقتصادی برای رفع گوشه‌ای از مشکلات مردم شکل گرفت، همچنین با ارائه پوسترهای مهدوی در فضای مجازی و حقیقی، سعی کردیم پویش حلقه‌های معرفت مهدوی را در بین خانواده‌ها ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه بعضی از مشاغل در این روزها بیش از دو ماه است که تعطیل‌ شده‌اند، افزود: ستاد مردمی مهدویت در فراخوانی از آغاز سال ۹۹ با محوریت انفاق مهدوی، با پیشنهاد تهیه ۳۱۳ بسته غذایی برای خانواده‌ها به مهدی یاوران اعلام کردیم و با توجه به استقبال مردم، تعداد بسته‌های حمایتی از رقم پیشنهادی بالاتر رفته است و هنوز جمع‌آوری کمک‌ها و توزیع آن‌ها در بین مردم ادامه دارد.

عزیزی افزود: در عصری که مدعیان تمدن غرب به‌خاطر یک دستمال توالت به روی‌هم پنجه می‌اندازند و خنجر می‌کشند، در ایران اسلامی جوانمردان، گروه‌های جهادی و انقلابی، مهدی یاوران جوان و مدافعان سلامت از جان خود برای سلامت و درمان بیماران می‌گذرند.

مسؤول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت حوزه و دانشگاه برای ترویج و تبلیغ معارف مهدویت در بین مردم، افزود: اساتید حوزوی متخصص در فضای مجازی در عرصه مهدویت تولید محتوا می‌کنند، دانشجویان علاقه‌مند به موضوع مهدویت نیز در شبکه‌های اجتماعی مختلف این محتوا را منتشر می‌کنند.

برگزاری مسابقات مجازی مهدوی در دوران قرنطینه خانگی

مدیرعامل عهد همدلی(مجمع تشکل‌های مهدوی مشهد) نیز در ادامه پیرامون فعالیت‌های این مجموعه در دهه مهدویت و نیمه شعبان گفت: با توجه به فضایی که در چندماهه گذشته در کشور ایجاد شده است، ویروس کرونا در خانه ماندن را برای همه خانواده‌ها ضروری کرده است. 

حسین پارسامنش ادامه داد: عهد همدلی که شامل تشکل‌های مهدوی شهر مشهد است، تصمیم گرفته است که عید عظیم نیمه شعبان را با هدف ترویج فرهنگ انتظار، مسابقاتی را در جمع خانواده‌ها به‌صورت مجازی برگزار کند تا خانواده‌ها بتوانند از این فرصتی که در اختیارشان قرار گرفته است، به‌خوبی استفاده کنند و بیشتر خودشان را به امام زمان(عج) نزدیک کنند. 

وی در تشریح مسابقات مجموعه عهد همدلی گفت: این مسابقات با شعار هر «خانه یک مهدیه» در 5 بخش تدارک دیده‌ شده است از جمله؛ تزیین سر در منازل است که برای سومین سال پیاپی انجام می‌شود خانواده‌ها می‌توانند سر درب منازلشان را آذین‌بندی کنند و عکس و تصاویر آن را برای ما ارسال کنند که پس از ارزیابی داوران به بهترین تزیین جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد. 

مدیرعامل مجمع تشکل‌های مهدوی مشهد ادامه داد: مسابقه کتابخانه مهدوی که برای اولین بار در حال انجام است، فرصت مناسبی است که اعضای خانواده بامطالعه و دانلود کتاب‌های مهدوی به‌صورت تیمی و خانوادگی در این مسابقه شرکت کنند. 

پارسامنش با اشاره به برگزاری جشنواره‌های نغمه‌های مهدوی برای اولین بار ویژه جوانان و نوجوانان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت نواهای مهدوی که بارگذاری شده را بازخوانی کنند یا سرودهایی را به ابتکار افراد انتخاب کرده و در این مسابقه شرکت کنند. 

وی تصریح کرد: تلاش کردیم ترویج احیا نیمه شعبان را به خانه‌ها ببریم و در شب نیمه شعبان خانواده‌ها با قرائت دعا و ادعیه شعبانیه به درگاه خداوند دعا کنند. 

مدیرعامل مجمع تشکل‌های مهدوی مشهد افزود: همچنین خانواده‌ها می‌توانند با برنامه‌ریزی و ابتکار با موضوع نیمه شعبان فعالیت‌هایی را در داخل خانه انجام دهند و تصاویرش را برای ما ارسال کنند تا از بهترین فعالیت‌ها در عرصه نشر معارف مهدوی تقدیر شود.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول