اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کاهش ۲۹ درصدی اهدای خون در سایه کرونا

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جدید تا ۱۵ فروردین‌ماه جاری اهدای خون در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۲۹ درصدی اهدای خون در سایه کرونا

محمدرضا عاملی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با بیان اینکه مرکز اهدای خون بیرجند و مرکز اهدای خون طبس پذیرای اهداکنندگان خون می‌باشد، اظهار داشت: در شهرستان قاین افرادی که تمایل به اهدای خون دارند می‌توانند روزهای دوشنبه و شهروندان فردوسی نیز روزهای چهارشنبه و یکشنبه برای اهدای خون اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه در ۱۵ روز ابتدایی سال جاری ۴۹۲ شهروند نوع‌دوست اقدام به اهدای خون کردند که از تعداد ۴٠۹ نفر(۲۸ خانم و ۳۸۱ آقا) موفق به اهدای خون شدند، بیان داشت: اهدای خون طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد کاهش داشته به‌طوری که سال گذشته طی این مدت ۶۹۳ نفر برای اهدای خون به مراکز مراجعه و از این تعداد ۵۴۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی مطرح کرد: در سال ۹۸ تعداد ۲۷ هزار و ۵۶۶ نفر برای اهدا خون به مراکز خون‌گیری در خراسان‌جنوبی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۲۵۹ نفر موفق به اهدا خون شدند.

عاملی با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد مراجعه‌کنندگان برای اهدا خون در خراسان‌جنوبی ۲۸ هزار و ۹۵ نفر بوده که از این تعداد ۲۱ هزار و ۷۶۵ نفر موفق به اهدا خون شدند، تبیین کرد: مقایسه آمار سال ۹۸ با سال قبل از آن نشان می‌دهد در بحث مراجعه‌کنندگان شاهد کاهش دو درصدی و در بحث اهداکنندگان شاهد کاهش هفت درصدی بوده‌ایم.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش «با اهدای خون بانوان، هر خانه یک پایگاه اهدای خون» در استان خراسان‌جنوبی، بیان داشت: این پویش از ۱۸ تا ۲۵ فروردین‌ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی افزود: افزایش شاخص اهدای خون بانوان و توجه به نقش آنان در بهبود وضعیت مشارکت اجتماعی و تأمین ذخیره خون مورد نیاز بیماران با توجه به کاهش سطح ذخیره خون همزمان با شیوع ویروس کرونا از اهداف اصلی این پویش است.

عاملی به مشارکت شش درصدی بانوان استان در اهدای خون اشاره و از بانوان استان دعوت کرد همچون سایر عرصه‌ها در زمینه اهدای خون نیز مشارکت کنند و اهدای خون را در تقویم زندگی خود قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه در سطح استان به همه گروه‌های خونی نیاز است اما بیشترین نیاز ما به گروه‌های خونی منفی است، مطرح کرد: اگر ارگان یا سازمانی درخواست خون‌گیری داشته باشد تیم سیار سازمان آماده است با تجهیزات و مواد ضدعفونی برای خون‌گیری اقدام کند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی این اطمینان را به مردم داد که با اهدای خون به کرونا مبتلا نمی‌شوند و تمامی تجهیزات در فرایند انتقال خون بهداشتی ضدعفونی شده و معاینه دقیق از همه مراجعین به عمل خواهد آمد و در صورت وجود کوچکترین مشکلی عمل خون‌گیری انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول