اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دولت باید به کمک اقشار آسیب‌دیده و کسب وکارها بشتابد

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت: دولت باید با در نظر گرفتن بسته‌های ویژه در حوزه بانکی، مالیاتی، عوارض و دیگر موارد به کمک اقشار آسیب‌دیده و کسب و کارها بشتابد.

دولت باید به کمک اقشار آسیب‌دیده و کسب وکارها بشتابد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان به برگزاری 7 جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با دستورکار بررسی آثار اقتصادی کرونا و راهکارهای جهش تولید اشاره کرد.

وی در این باره افزود: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی طی هفته های گذشته جلسات متعددی را به صورت مجازی و با همکاری فناوری اطلاعات مجلس برگزار کرده است.

فولادگر ادامه داد: در پی ابلاغ اولویت های جهش تولید از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی راهکارهای تحقق شعار سال و کاهش تبعات اقتصادی کرونا را با حضور نمایندگان بخش خصوصی، وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و اتاق بازرگانی و اصناف بررسی کرد.

 رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس ادامه داد: برای تحقق جهش تولید در مرحله نخست باید تعریف واحدی از این مهم انجام گیرد که براساس بررسی های صورت گرفته جهش تولید را می توان رشد پرشتاب اقتصادی و استفاده از حداکثر ظرفیت های موجود دانست.

فولادگر تصریح کرد: شناسایی ظرفیت های نرم افزاری مانند نیروی انسانی متخصص، قوانین و ... و ظرفیت سخت افزاری مانند امکانات و تجهیزات مرحله دوم جهش تولید است.

وی گفت: تاکنون الزامات جهش تولید در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی، نفت و گاز، انرژی، حمل و نقل، توسعه روستایی، گردشگری و فناوری اطلاعات، آسیب شناسی شده است.

وی ضمن گلایه از بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه خواستار همکاری بیشتر این سازمان‌ها شد، گفت: راهکار برون‌رفت از رکود ناشی از کرونا، جهش تولید است.

وی گفت: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی به تشریح وضعیت اقتصادی کشور در شرایط کنونی پرداخت و سه شرایط خوش بینانه، واقع بینانه و بدبینانه را برای آینده در نظر گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید آثار اقتصادی کرونا را همراه با راهکارهای تحقق جهش تولید مورد بررسی قرار داد، اضافه کرد: دولت باید با در نظر گرفتن بسته های ویژه در حوزه بانکی، مالیاتی، عوارض و دیگر موارد به کمک اقشار آسیب دیده و کسب وکارها بشتابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول