اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

یزدی ها رعایت نکنند، 10 روز دیگر شاهد اوج شیوع کرونا خواهیم بود

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص افزایش بیماران کرونایی در یزد گفت: مردم یزد رعایت نکنند، 10 روز دیگر پیک شیوع بیماری کرونا درراه است.

یزدی ها رعایت نکنند، 10 روز دیگر شاهد اوج شیوع کرونا خواهیم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد ابراهیم سلمانی با اشاره به علت‌های افزایش بیماران بدحال کرونایی در استان یزد گفت: این مسئله علت‌های زیادی دارد که یکی از آن می‌تواند عدم رعایت مردم یزد در روزهای نخست سال جدید و دیدوبازدیدهای عید علی‌رغم هشدارها باشد.

سلمانی بابیان اینکه در حال حاضر مردم یزد نسبت به رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن زیاد توجهی ندارند خاطرنشان کرد: این بی‌توجهی مردم امکان دارد که تا 10 روز آینده در استان یزد شاهد افزایش بیماران کرونایی باشیم.

 بازگشایی صنوف مدنظر دانشگاه علوم پزشکی یزد نیست

وی اضافه کرد: بازگشایی صنوف مدنظر دانشگاه علوم پزشکی یزد نیست ولی مراجع ذیصلاح شاید بسیاری از موارد را مدنظر قراردادند و دستور بازگشایی آن را صادر کرده‌اند.

سلمانی افزود: در این زمان که برخی از صنوف بازگشایی شدند، مردم باید نسبت به تمام مسائل بهداشتی توجه ویژه داشته باشند و تا کار ضروری ندارند از خانه خارج نشوند.

50 درصد تخت‌های کرونایی در یزد تکمیل‌شده است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه با اشاره به وضعیت تخت‌های بیمارستان‌ها در پذیرش بیماران کرونایی گفت: 50 درصد تخت‌های بیمارستانی در استان یزد که برای بیماران کرونایی اختصاص‌یافته هم‌اکنون تکمیل‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته تعداد ورودی‌های بیمارستان‌های یزد افزایش پیداکرده است عنوان کرد: در این مدت تعداد ورودی‌ها از خروجی‌ها بیشتر است که این اصلاً نشانه خوبی نیست.

سلمانی بابیان اینکه چیزی که در طول این روزها مشخص است افزایش تردد خودروها در ساعات شب در سطح شهرستان یزد است ادامه داد: این احتمال وجود دارد که افزایش ترددها در ساعات شب برای دیدوبازدیدها و جمع شدن خانواده در کنار هم باشد که بسیار خطرناک است چون اگر یک نفر از اعضای این خانواده‌ها ناقل بیماری باشد به دیگر اعضا نیز سرایت خواهد کرد و نتیجه این دیدوبازدیدها طی دو هفته آینده مشخص خواهد شد.

بهبودیافتگان کرونا هم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند تا ناقل نباشند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در پایان در خصوص بیماران کرونایی که بهبودیافته‌اند گفت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که پس از بهبودی یکی از اعضای خانواده و بازگشت به منزل، یک یا دو نفر از اعضای دیگر این خانواده به بیماری مبتلا می‌شود که نشان می‌دهد پس از بهبودی هم باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی در منزل توجه ویژه داشت و نباید نسبت به آن کوتاهی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول