اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

زمستان در بهار/ برخی ازشهرستان‌های آذربایجان‌شرقی دمای منفی 8 درجه را تجربه می‌کنند

دمای هوا در برخی ازشهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه منفی 8 درجه را تجربه می‌کند.

زمستان در بهار/ برخی ازشهرستان‌های آذربایجان‌شرقی  دمای منفی 8 درجه را تجربه می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نقشه‌های همدیدی، آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی جدید به استان، ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدید و بارش باران و در نواحی سردسیر و مرتفع برف گاهی مه همراه با کاهش دما برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود همچنین در برخی نواحی به‌علت رگبار شدید باران، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نمی‌باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، با توجه به ورود سامانه بارشی و همراهی آن با سامانه سرد و پیشروی خط برف به عرض‌های پایین‌تر که احتمالاً بخش‌هایی از شرق استان آذربایجان‌شرقی همچون شهرستان‌های اهر، ورزقان، هریس، سراب، کلیبر، هوراند و بستان‌آباد را در بر می‌گیرد، احتمال کاهش ناگهانی دما تا آستانه‌های زیر صفر و یخبندان به‌خصوص در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 19 و 20 فروردین‌ماه از منفی 3 تا منفی 8 درجه وجود دارد.

براین اساس، توصیه‌های هواشناسی کشاورزی از مورخه 18 تا 21 فروردین از این قرار می‌باشد:

باغداران باید تعداد کافی بخاری پلارهای باغی، آماده‌سازی دمنده‌های حرارت‌زا و دراگون‌های پشت تراکتوری یا ثابت و فن‌ها و سایر ادوات موجود  نصب کنند.

تمام ادوات مرتبط با سرمازدگی باید در شرایط یخبندان تشعشعی به‌کار گرفته شوند و در غیر این صورت لزومی به‌کارگیری این ادوات نخواهد بود، چرا که در صورت تداوم وقوع باد و وزش باد و ابرناکی و یا بارش و رگبار خطر سرمازدگی بسیار کاهش می‌یابد.

نسبت به انجام عملیات سمپاشی و محلول‌پاشی تا دو روز آتی و عدم محلول پاشی از روز سه‌شنبه جهت وزش باد و رگبار و رعد و برق، پایش مزارع کلزا برای رصد آفت شته و وضعیت علف‌های هرز در صورت مشاهده به‌صورت لکه‌ای مبارزه شود.

مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری و اقدامات پیشگیرانه در برای حفظ محصولات کشاورزی

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول