اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای ۲۶۰۰ عملیات ضدعفونی در روستاهای استان سمنان

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: روستاهای استان سمنان به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تاکنون با دو هزار و ۶۰۰ عملیات ضدعفونی شده است.

اجرای ۲۶۰۰ عملیات ضدعفونی در روستاهای استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی صمیمیان ظهر امروز در چهارمین جلسه کمیته ایمنی شهری و روستای ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان اظهار کرد: روستاهای استان سمنان به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تاکنون به‌طور متوسط بیش از پنج مرحله و با دو هزار و ۶۰۰ عملیات ضدعفونی شده است.

وی تصریح کرد: برخی روستاهای استان سمنان بین هفت تا 10 بار به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ضدعفونی شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: بیش از ۳۰۰ روستای استان سمنان به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با همکاری دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی، نیروهای بسیجی و نهادها ضدعفونی شد.

صمیمیان بیان کرد: توصیه‌های بهداشتی مانند رعایت حداقل فاصله از دیگران، پرهیز از دست دادن و شست و شوی مداوم دست‌ها به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با همکاری دهیاری‌ها به اهالی روستا آموزش داده شده است.

وی تصریح کرد: دهیاری‌ها با نصب بنر و توزیع بروشور و اعلام پیام‌های بهداشتی از طریق بلندگو برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به اهالی روستا اطلاع‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: تمام اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای استان سمنان به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تعطیل شده است و تا هر زمانی که ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان دستور دهد، تعطیل خواهد بود.

صمیمیان افزود: تعدادی بسته‌های بهداشتی بین اهالی برخی روستاهای استان سمنان برای مقابله با ویروس کرونا با کمک خیران توزیع شده است.

وی یادآور شد: ۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار نفر در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می‌کنند؛ سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

انتهای پیام/74036/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول