اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گشوده شدن درب دانشگاه گیلان به روی دانشجویان دکتری از ۳۰ فروردین

رئیس دانشگاه گیلان از گشوده شدن درب این دانشگاه به روی دانشجویان دکتری از ۳۰ فروردین‌ماه خبر داد.

گشوده شدن درب دانشگاه گیلان به روی دانشجویان دکتری از ۳۰ فروردین

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد رضی ظهر امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا گیلان در تالار غدیر استانداری مهم‌ترین بحث در حوزه آموزش عالی را بازگشایی دانشگاه‌ها دانست و اظهار کرد: دوره دکتری دانشگاه گیلان از ۳۰ فروردین‌ماه به‌صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه این مصوبه شامل دانشگاه‌های گیلان، آزاد و علوم پزشکی می‌شود، افزود: حضور دانشجویان خارجی بر سر کلاس‌ها، ارائه تسهیلات خوابگاهی، خدمات سلف‌سرویس و آماده نبودن جو روانی جامعه از دغدغه‌های دانشجویان دوره دکتری در دوران پسا کرونا است.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به تحول‌های ایجادشده در دوران تهدیدزای کرونا، بیان کرد: شیوع کرونا تحولی در نظام آموزشی ایجاد کرده به‌گونه‌ای که در بحث آموزش الکترونیکی عقب بودیم اما اکنون فرصتی پیش‌آمده تا آموزش الکترونیکی را در بخش مدارس و دانشگاه‌ها اجرا کنیم.

رضی با اشاره به گندزدایی محیط دانشگاهی حین بازگشایی دانشگاه‌ها، گفت: آلودگی‌زدایی مستمر دانشگاه گیلان در طی حضور دانشجویان نیز انجام خواهد شد و نگرانی دراین‌بین وجود ندارد.

وی با اشاره به گران بودن هزینه اینترنت برای دانشجویانی که به شیوه مجازی به ادامه تحصیل مشغول هستند، بیان کرد: لازم هست بسته اینترنتی هدیه و یا ارزان‌قیمت برای دانشجویان و دانش آموزان در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به سیاست دانشگاه پیام نور مبنی بر آموزش از راه دور، افزود: دانشگاه پیام نور کلاس‌های آموزشی خود را به‌صورت آنلاین آغاز کرده و این شیوه آموزشی همچنان ادامه دارد.

رضی با بیان اینکه دانشگاه آزاد و علوم پزشکی در برخی از واحدها ملزم به برگزاری حضوری کلاس‌ها هستند، گفت: ۸۳ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ۹۱ درصد دانشجویان دوره دکتری غیربومی بوده و نیازمند حضور در خوابگاه‌ها هستند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول