اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کشف ۵ میلیون اقلام بهداشتی توسط پلیس مرکزی/ ۱۵ انباری و کارگاه پلمب شد

فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف تعداد 5 میلیون اقلام بهداشتی در طرح‌های نظارتی پلیس در استان خبر داد.

کشف ۵ میلیون اقلام بهداشتی توسط پلیس مرکزی/ ۱۵ انباری و کارگاه پلمب شد

سردار حسن مفخمی شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک از تشکیل 4 کارگروه تخصصی در قرارگاه بهداشت و درمان امام رضا (ع) پلیس استان از زمان شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: تا کنون در اجرای طرح‌های نظارتی پلیس تعداد 5 میلیون اقلام بهداشتی کشف و 15 انباری و کارگاه پلمب شده است. 

وی با بیان برخی از اقدامات پلیس در پیشگیری از مهار کرونا بیان داشت: جهادگران و ایثارگران مدافع حریم نظم و امنیت امروز با انسجام، هم افزایی و همکاری تنگاتنگ خود با حافظان سلامت، نقشی پرنگ و اثرگذار به عنوان جهادگران و ایثارگران سلامت در بستر جامعه و انجام هر چه کیفی‌تر ماموریت‌های ناجا متجلی ساخته‌اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان ضرورت مشارکت آحاد جامعه در شکست کرونا ادامه داد: ارتقاء آگاهی و تقویت فرهنگ عمومی و ملی و رعایت بهداشت عمومی و سلامت و حفظ محیط زیست با رویکرد قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا از نکاتی است که از سوی متولیات سلامت و بهداشت همواره بدان تاکید شده و این مهم در کنار ماموریت‌های حوزه نظم و امنیت اجتماعی پلیس در برنامه‌های پلیس لحاظ شده و بر حسن اجرای آن نظارت می‌‌شود.

مفخمی از تشکیل 4 کارگروه تخصصی و کارشناسی از آغاز فعالیت قرارگاه بهداشت و درمان امام رضا(ع) پلیس استان از زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: در این قرارگاه کمیته پشتیبانی، کمیته عملیات روانی و فضای مجازی، کمیته اطلاعاتی و عملیاتی و کمیته نظارت و ارزیابی بلافاصله با رویکردی تخصصی و کارشناسی تشکیل شد به صورت مستمر نسبت به رصد برنامه‌ها و مسئولیت‌های پلیس برنامه ریزی دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون در کنار ماموریت‌های حوزه نظم و امنیت اجتماعی، در 25 نقطه از استان کارکنان پلیس در اجرای طرح مرزبانی زیستی و غربالگری شهروندان با کارشناسان بهداشت و درمانی همکاری دارند که با افزایش آگاهی و مشارکت آحاد جامعه، این همکاری‌ها بازخورد خوبی در مبارزه با این بیماری داشته و باید بیش از پیش توسعه و ارتقاء یابد.

مفخمی شهرستانی به دیگر برنامه‌های پلیس در این مقوله اشاره داشت و گفت: اجرای طرح فاصله‌گذاری به عنوان یک ایده اثربخش از تاریخ هشتم اسفند ماه در استان مرکزی، اجرای طرح تعطیلی واحدهای صنفی از تاریخ 25 اسفند ماه با تعاملات خوب با اصناف، پوشش اماکن بیمارستانی برای نگهداری بیماران کرونایی و مشارکت در اجرای عملیات ضدعفونی معابر با استفاده از توان یگان ویژه استان بخشی از برنامه‌های اجرای پلیس در این حوزه بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به تشدید نظارت‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس به منظور جلوگیری از احتکار مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده اشاره داشت و گفت:‌ تاکنون بالغ بر 5 میلیون اقلام بهداشتی در عملیات‌های پلیس استان کشف، تعداد 31 نفر دستگیر شدند و 15 واحد انباری و کارگاه پلمب شده است. 

وی با مژده به تخفیف اعمال قانون رانندگان متخلف در تاریخ 11 فروردین ماه و در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بیان داشت: در این روز تعداد 2 هزار و 97 دستگاه خودرو مشمول اعمال قانون جریمه 500 هزار تومانی و توقیف یک ماهه بودند که با توجه به تصمیم گیری انجام شده از سوی شورای تامین استان، این رانندگان مورد عفو قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: اما در تاریخ‌های 12 و 13 فرودین ماه با توجه به اطلاع رسانی‌های مکرر انجام شده، تعداد یک هزار و 878 دستگاه خودرو به دلیل ترددهای غیرضروری اعمال قانون شده و شماره پلاک آنان برای توقیف یک ماهه در سیستم پلیس ثبت شد.

 مفخمی شهرستانی با قدردانی از شهروندان استان مرکزی در اجرای طرح‌های مختلف ابلاغی از سوی قرارگاه پدافند زیستی استان ادامه داد: افزایش روحیه تعاون دینی، وحدت، انسجام ملی و اسلامی،مشارکت اجتماعی، مسولیت پذیری و نقش آفرینی آحاد جامعه در تامین منافع مشترک وملی و حمایت از تصمیمات راهبردی اتخاذ شده شهروندان استان مرکزی، بازخورد بسیار خوبی در مقابله با شیوع هر چه بیشتر این بیماری داشته است.

 وی با اشاره به برنامه ریزی معاندان در تشویش اذهان عمومی و فرصت طلبی برخی سودجویان از فضای ایجاد شده به علت شیوع کرونا در سطح کشور، بر پایش مستمر فضای مجازی از سوی کارشناسان پلیس فتا اشاره داشت و گفت: برنامه ریزی منسجم و دقیقی به منظور مقابله با شایعه سازی،التهاب آفرینی،دروغ پردازی و خط رسانه ای دشمنان داخلی و خارجی و کاهش التهابات اجتماعی انجام شده است و تاکنون تعدادی افراد خاطی نیز شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی همچنین در بخش دیگری از سخنانش از عملیات پلیس شهرستان زرندیه در دستگیری یک نفر سارق احشام خبر داد.

وی تصریح کرد: 105 راس دام سرقت شده توسط این فرد از یک دامداری در شهرستان اشتهارد استان البرز در پیگیری پلیس زرندیه کشف شد.

 فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان داشت: با شناسایی مال باخته دام های کشف شده به وی تحویل داده شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول