اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

ساماندهی۲۴ هزار بسیجی در مقابله با کرونا/۹۴۳ گروه جهادی در سیستان و بلوچستان پای کار آمدند

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ۹۴۳ گروه جهادی بسیج در گروه‌های ۳ نفره تا ۳۰ نفره در زمینه مبارزه با کرونا در این استان فعال هستند و24 هزار نفر از بسیجیان نیز برای اقدامات مقابله‌ای ساماندهی شده‌اند.

ساماندهی۲۴ هزار بسیجی در مقابله با کرونا/۹۴۳ گروه جهادی در سیستان و بلوچستان پای کار آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار امان الله گشتاسبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: بعد از ابلاغ قرار داد پدافند زیستی با دانشگاه علوم پزشکی در کشور از همان روزهای اول فعالیت های بسیجیان یگان ها و نیروهای زمینی در جنوب شرق در حوزه سلامت مردم آغاز شد.

وی افزود:  تا کنون ۲۴ جلسه قرارگاه زیستی در استان تشکیل شده که نتایجش بسیار خوب بوده است، قرارگاه در ۷ موضوع خاص اجرای ماموریت می کند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ۹۴۳ گروه جهادی بسیج تا کنون در گروه های ۳ نفره تا ۳۰ نفره در زمینه مبارزه با کرونا فعالیت داشته اند، در حوزه آموزش آگاه سازی آرام بخشی ضدعفونی از اماکن مقرها حسینه ها خیابان ها و همه مکان هایی که با حفظ سلامت مردم سر و کار داشته اقدامات انجام شده و حدود ۶۰ هزار مکان ضدعفونی شده است.

وی ادامه داد: تهیه و توزیع ماسک توسط گروه های جهادی بسیج و کارگاه های تولیدی تا کنون ۸۰۰ هزار جفت دستکش و هزار دست لباس مخصوص جهت توزیع در شبکه بهداشت درمان داشته است.

گشتاسبی افزود: بیش از یک میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده تهیه و توزیع شده است، ۳ مرکز دپوی تجهیزات پزشکی شناسایی شده است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: قرارگاه فضای مجازی به صورت ۲۴ ساعته فعال بود و ۱۴۰۰ مورد حضور در شبکه های اجتماعی را داشته این و اقدامات بسیار خوبی برای آگاه سازی و ایجاد فضای روانی آرام برای مردم استان صورت گرفته است.

وی از سازماندهی ۲۴ هزار نفر از بسیجیان در سراسر استان خبر داد و گفت: آنها در قالب ۵۸۶ تیم به صورت دائم که روزانه هزار و ۸۰۰ نفر در این زمینه فعالیت می کنند، نقاحت گاه نیروی زمینی و بهداری آماده کرده اند، ساماندهی ۴۰۰ نفر پزشک یار و بهیار از همه رده ها انجام شده است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: امروز بیش از ۹۰ درصد از طرح غربالگری استان  انجام شده است و جز رده های نیروی مسلح هستیم که در این زمینه آسیب پذیری نداشته ایم، رزمایش شهدای مدافع سلامت را به مدت یک هفته در استان اجرا کردیم بیش از هزار دستگاه خودرو و ۳ هزار نفر نیروی انسانی مجرب در این رزمایش  شرکت کرده اند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از اجرای ۹۰ درصدی طرح غربالگری مبارزه و مقابله با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد.

وی بیان کرد: ایجاد نقاحتگاه در تیپ سلمان زاهدان و در شهرستان زابل و ایرانشهر از دیگر اقدامات صورت گرفته است که سپاه این آمادگی را دارد در صورت لزوم نقاحت های دیگری با  هزار تخت بستری در استان ایجاد کند.

انتهای پیام/3139/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول