اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مشکل مسیر رفت‌وآمد عشایر ورامین به سیاه کوه برطرف می‌شود

بخشدار بخش جواد آباد یکی از مشکلات بسیار مهم عشایر دشت ورامین را بحث تردد در مسیر رفت‌وآمد به سیاه کوه دانست و گفت: با بودجه ارزش افزوده‌ای که برای فرمانداری ورامین واریز شده بزودی این مشکل برطرف می‌شود.

مشکل مسیر رفت‌وآمد عشایر ورامین به سیاه کوه برطرف می‌شود

محمد حیدری بخشدار بخش جواد آباد در حاشیه بازدید از عشایر دشت ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ما هر ساله از نزدیک شاهد زحمات عشایر دشت ورامین در منطقه سیاه کوه بوده و قدردان این بزرگواران هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شعار سال به عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است یکی از جلوه‌های حقیقی برای تحقق شعار سال همین عشایر عزیزی هستند که در این مناطق و در این شرایط سخت زندگی ورود پیدا می‌کنند و اقتصاد، بخش تولید و دامداری کشور را با زحمات خودشان رونق می‌بخشند.

بخشدار جواد آباد خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل و موضوعات این که هر چه رو به جلو می‌رویم فرهنگ زندگی عشایری رو به کم رنگ شدن است و جوانان عشایری که از تحصیلات عالی دانشگاهی برخوردار هستند و نوع سبک زندگی شان تغییر کرده ممکن است خیلی خود را با این شرایط وفق ندهند.

حیدری عنوان کرد: در سال‌های نه چندان دور شاید ما حضور عشایر را در این شرایط سخت کم رنگ‌تر ببینیم و امیدواریم این فرهنگ عشایری همین طور نسل به نسل ادامه پیدا کند چرا که عشایر در واقع تولیدکنندگان واقعی کشور به شمار می‌روند.

وی بیان کرد: یکی از عمده‌ترین وظایف که به عهده مسؤولان بوده این است که بتوانیم نگاهمان را به عشایر تغییر دهیم چرا که امروزه کسانی که در این زمینه تخصص دارند با مراجعه به بخشداری و برگزاری جلسات مطرح کردند که می‌توانند دام‌هایی آورده که اصلاح شده بوده و توانایی چندبرابری تولید را داشته باشند.

بخشدار جواد آباد اضافه کرد: عشایر باید از پتانسیل جوانان تحصیل کرده خودشان و ظرفیت شرکت تعاونی استفاده کرده که آن‌ها هم فعال شوند تا بتوانند از نظر علمی‌وفنی کمک کنند و در کنار هم موارد مدنظر را انجام دهند.

حیدری وعده داد: در خدمت عشایر عزیز هستیم و از روش‌های نوین علمی برای تولیدات دام استفاده می‌کنیم تا انشاالله با همین میزان زحمتی که می‌کشند بتوانیم حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی ابراز داشت: یکی از مشکلات دیگر و بسیار مهم این منطقه بحث تردد در مسیر سیاه کوه است و با بودجه ارزش افزوده‌ای که برای فرمانداری ورامین واریز شد بخشی از آن بودجه به روستاهای فاقد دهیاری و عشایری می‌رسد و طی جلسات برگزار شده با فرماندار شهرستان بودجه‌ای در اختیار بخشداری قرار خواهد گرفت که در زمینه‌های مورد نظر به ویژه راه مواصلاتی و بهسازی تردد در مسیر و جاهایی که با مشکل روبه‌رو شده است را برطرف کنیم.

بخشدار جوادآباد در پایان گفت: باید تعاونی عشایری با یک نگاه علمی توسعه و رونق دهیم چرا که تعداد بسیار زیادی عضو این تعاونی هستند که یکی از بزرگ‌ترین تعاونی‌های شهرستان ورامین محسوب می‌شود و می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذار خیلی بزرگ در کنار عشایر قرار گیرد و جنبه‌های درآمدزایی را برای آن‌ها به سرانجام برساند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول