اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رزمایش بیولوژیکی سپاه در کنترل کرونا اثرگذار بود

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند با اشاره به اثرات مطلوب ضد عفونی معابر توسط سپاه و گروه‌های خودجوش مردمی برای مقابله با کرونا گفت: باید قدردان زحمات گروه‌های جهادی بود.

رزمایش بیولوژیکی سپاه در کنترل کرونا اثرگذار بود

مومنعلی دارابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: عملیات گندزدایی و ضد عفونی معابر و خیابان‌های شهر نهاوند توسط سپاه و گروه‌های مردمی خودجوش و جهادی نقش مهمی در پیشگیری از شیوه ویروس کرونا داشته است.

وی افزود: با ورود ویروس کرونا به کشور سپاه از نخستین روزهای اپیدمی این بیماری با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا حضوری فعال و اثرگذار در مواجهه با آن داشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند از اجرای رزمایش دفاع بیولوژیک طی هفته گذشته در نهاوند از سوی قرارگاه نجف اشرف خبر داد و گفت: در این رزمایش یگان‌های عمل‌کننده با تجهیزات نوین تمام معابر، خیابان‌ها و مکان‌های عمومی را گندزدایی کردند.

وی با بیان اینکه بسیج توانسته در همه عرصه‌ها حضور فعالی داشته باشد افزود: علاوه بر اجرای عملیات رزمایش دفاع بیولوژیک در این شهرستان نیروهای مقاومت بسیج در کنار دیگر گروه‌های خودجوش مردمی و جهادی با امکانات محلی کار ضد عفونی معابر را به طور شبانه‌روزی انجام داده و نقش‌آفرینی کرده است.

دارابی همراهی گروه‌های جهادی را نشانه عزم ملی برای مقابله با ویروس کرونا دانست و افزود: امروز در کشور شاهد اتفاقات خوبی هستیم که نشان از همدلی گروه‌های مختلف مردمی و جهادی برای مقابله با ویروس کرونا دارد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با کرونا در کنار تلخی‌هایی که داشت درس‌هایی نیز برای ما به همراه آورد افزود: پای کار آمدن گروه‌های مردمی، جوانان و بانوان به طور خودجوش و با روحیه جهادی درس بزرگی بود که باید این تجربه ارزشمند و سرمایه پاس داشته شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند با اشاره به کمک‌های مردمی و خیرین سلامت در راستای مقابله با کرونا اضافه کرد: در سطح شهرستان خیرین سلامت کمک‌های خوبی به درمان کرونا داشتند که اگر این کمک‌ها نبود نمی‌توانستیم تجهیزات حفاظتی روز را برای کادر درمانی شهرستان تهیه کنیم.

وی گفت: خیرین و گروه‌های مختلف مردم تاکنون حدود سه میلیارد ریال پول نقد و تجهیزات به بیمارستان کمک کرده و موجبات دلگرمی پزشکان و پرستاران را فراهم کرده‌اند.

دارابی گفت: در این راستا از سوی پزشکان شهرستان تاکنون یک میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پرداخت شده که در اختیار بخش درمان کرونا قرار می‌گیرد.

وی افزود: البته علاوه بر خرید تجهیزات درمانی از سوی خیرین شهرستان و یا نهاوندی‌های مقیم تهران برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند صدها بسته غذایی تهیه شده و بین آنها توزیع شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند  با بیان اینکه کمک‌های مردمی همچنان ادامه دارد افزود: به منظور جذب تجهیزات حفاظتی مناسب و به‌روز در حال رایزنی با یکی از موسسات خیریه در تهران هستیم که پس از انجام آن میزان کمک‌های جذب شده اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول