اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وام 385 میلیون دلاری بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا به ازبکستان

بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا برای اجرای مرحله اول طرح‌ بازسازی سیستم آبیاری و فاضلاب در استان «بخارا» به ازبکستان 385 میلیون دلار وام اختصاص داد.

وام 385 میلیون دلاری بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا به ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند،بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا برای اجرای مرحله اول طرح‌ بازسازی سیستم آبیاری و فاضلاب در استان «بخارا» به ازبکستان 385 میلیون دلار وام اختصاص داد.

شورای مدیران بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا تصمیم خود را در مورد تخصیص معادل 385 میلیون دلار برای اجرای مرحله اول این طرح اعلام کرد.

هدف از اجرای این طرح توسعه زیربنایی تامین آبیاری و فاضلاب در استان «بخارا» است که امکان بهبود سطح زندگی مردم و فعالیت کارآفرینی در منطقه را فراهم می کند.  

در نتیجه اجرای این طرح که ارزش کلی آن معادل 600 میلیون دلار است، استان «بخارا» به طور کامل به آب آشامیدنی و تمام مراکز ناحیه ها به سیستم فاضلاب متمرکز دسترسی پیدا می کنند.

بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا یک سازمان مالی بین المللی است که در 24 اکتبر سال 2014 میلادی به ابتکار دولت چین ایجاد شده است. هدف اصلی این بانک کمک برای توسعه هماهنگی اقتصادی منطقه آسیایی- اقیانوس آرام و همچنین تشویق همکاری های مالی و تامین مالی طرح های زیربنایی است. ازبکستان در 29 نوامبر سال 2016 میلادی عضو بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول