اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جشن تولدی بزرگ اما در خانه...

در روزهای قرنطینه جشن نیمه شعبان تعطیل نمی‌شود و همه ما باید در خانه و به کمک اعضای خانواده جشن می گیریم و به سید و مولایمان می‌گوییم که منتظر ظهورت هستیم گوشه چشمی به ما کن.

جشن تولدی بزرگ اما در خانه...

خبرگزاری فارس ـ همدان، کم‌کم به عید بزرگ نیمه‌شعبان نزدیک می‌شویم، عیدی که برای ما عطر و بوی انتظار و چشم به راه بودن می‌دهد، عیدی که هر سال برایش برنامه داشتیم یا به مراسم عروسی دعوت می‌شدیم یا در برنامه جشن و مولودی شرکت می‌کردیم، ایستگاه صلواتی می‌زدیم، مهمان داشتیم یا مهمانی می‌رفتیم و...

هر کاری که می‌کردیم در این روز خوشحال باشیم و شادی را به محیط خانه بکشانیم و طعم عید را به تمام اعضای خانواده و حتی فامیل و دوست بچشانیم.

 

 خیلی از ما این باور را داریم که خوشحال بودن و دیگران را خوشحال کردن در این عید بزرگ یعنی ایجاد یک انس و رابطه بین امام زمان(عج) و بچه‌ها و اطرافیانمان تا یادآوری کنیم امامی داریم «حاضر غایب »که قرن‌هاست منتظر ظهورش هستیم.

اما امسال هیچ‌کدام از این برنامه‌ها را نمی‌توانیم داشته باشیم، باید در خانه بمانیم و در همین محیط امن خودمان مراسم جشن عید نیمه شعبان را برگزار کنیم پس باید دست به کار شویم و در همان ابتدا نیت‌مان باید فقط و فقط امام زمانی باشد.

 برای برگزاری این جشن که باید به بچه‌ها حسابی خوش بگذره به یک مامان و یک بابای سرحال نیاز داریم که از صبح سحر تا آخر شب حتی به خستگی فکر نکنند؛ پدر و مادر باید با این تفکر که من و فرزندانم سربازان عصر ظهور هستیم تدارک یک جشن را بینند و البته کار مادر خانه از همه بیشتر است که باید همه اعضای خانه به او کمک کنند.

در این روز باید مثل اینکه می‌خواهد برای ما مهمان مهمی بیاید همه جای خانه را مرتب کنیم. اگر می‌خواهیم روزه بگیریم مامان باید یک سحری خوشمزه و مقوی درست کند و بعد تدارک یک افطاری خوشمزه‌تر را ببیند، بچه‌ها با کمک مامان یک کیک تولد خوشگل درست کنند کیکی که خاص باشد و رنگ و لعاب داشته باشد. برای آن روز باید دسر لذیذی که جدید هم باشه درست کنیم و حسابی از خودمون پذیرایی کنیم.

باید حتما لباس‌های مرتب و شیک و مجلسی بپوشیم، دیوار‌های خانه را با هر وسیله‌ای که داریم مثل ریسه، بادکنک، پرچم‌های رنگی آذین‌بندی کنیم،  چند تا مولودی قشنگ پیدا کنیم و در خانه صدایش را پخش کنیم، حتما به همسایه‌ها و اقوام خصوصا بزرگ‌ترها زنگ بزنیم و یا تصویری با آنها ارتباط برقرار کنیم و این عید بزرگ را تبریک بگوییم. باید در این روز عکس‌هایی جذابی از جشنمان در خانه بگیریم که بعدا آن را چاپ کنیم.

در این روز باید نمازهایمان سر موقع باشد و اگر شد به جماعت بخوانیم. نباید اصلا در این روز عصبانی بشویم و باید دائم خنده روی لب‌هایمان باشد. باید این باور را داشته باشیم که یک مهمان بزرگ بزرگ خیلی محترم در خانه داریم و باید جلوی او محترمانه و با حسن خلق برخورد کنیم.

در این روز بهتر است کمی در مورد زندگی امام زمان مطالعه کنیم و بچه‌ها را نیز از همه فراز و نشیب زندگی مولایمان آگاه کنیم.

اگر در این روز روزه گرفتیم حتما موقع افطار که زمان استاجت دعا است برای سلامتی و فرج امام زمان دعا کنیم و از او بخواهیم که هر چه زودتر بیماری و بلا را از کشور ما و همه جهان دور کند و ما را به همان زندگی عادی برگرداند.

 

--------------------

الهام شهابی

--------------------

انتهای پیام/89001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول