اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

دریابیگی: داورزنی باید از وکیلی عذرخواهی کند/ ناگفته‌های زیادی دارم

سرپرست سابق تیم والیبال نوجوانان ایران گفت: رئیس فدراسیون والیبال بابت اظهارات اخیرش باید از وکیلی و کادر زحمتکش وی عذرخواهی کند.

دریابیگی: داورزنی باید از وکیلی عذرخواهی کند/ ناگفته‌های زیادی دارم

به گزارش خبرگزاری فارس، موضوع انتخاب سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران در روزهای اخیر موجب شده تا فدراسیون یک بار دیگر با چالشی جدی روبرو شود؛ چالشی که آقای رئیس خودش بیشترین سهم را در ایجاد آن داشت. 

پس از اینکه محمد وکیلی، سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران اعلام کرد که با شرایط موجود دیگر به کارش در این تیم ادامه نخواهد داد، محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در مصاحبه‌ای اعلام کرد که «ما باید فردی را برای تیم نوجوانان انتخاب کنیم که نحوه برخورد با بازیکنان این رده سنی را بلد باشد نه اینکه آنها را کتک بزند. افرادی که منتقد هستند دلایل این تصمیم را بپرسند اگر قانع نشدند بنویسند».

این اظهارات عجیب داورزنی واکنش‌های زیادی به همراه داشت. بسیاری از شاگردان وکیلی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. علیرضا دریابیگی، سرپرست سابق تیم والیبال نوجوانان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در این خصوص اظهار داشت: با تغییر مدیریت در والیبال انتظار خروج از بحران هایی که در سال‌های اخیر گریبانگیر والیبال شده را داشتیم، اما همه چیز برعکس شده است. اظهارات بی‌سابقه و بدون ملاحظه و شیوه مدیریت متحول شده فعلی که شاهد آن هستیم در دوران گذشته به هیچ وجه وجود نداشت.

وی ادامه داد: در گذشته هیچ وقت اظهار نظرها در جهت تخریب شخصیت افراد و حرف‌های بدون مطالعه نبود و یا در انتخاب افراد و اداره امور همیشه با اهل فن مشورت می شد. موفقیت‌های گذشته والیبال قائم به فرد نبوده و نیست؛ هیچ کس نمی‌تواند والیبال را در انحصار اختیارات خود بگیرد و خود را صاحب آن بنامد. بخش عظیمی از توفیقات والیبال در گذشته چه زمان یزدانی خرم و چه در دوره قبلی داورزنی در سایه همدلی و یکدستی همه اعضای خانواده بزرگ والیبال اعم از پیشکسوتان، رسانه‌ها و خبرنگاران، کارشناسان و خبرگان والیبال، هیات‌های استانی و کارکنان بخش‌های مختلف فدراسیون که مثل اعضای خانواده با هم کار می‌کردند و همگی در نهایت با هدف توفیق تیم‌های ملی در خدمت مربیان و بازیکنان والیبال بودند حاصل شد و اتفاقات درخشان گذشته را رقم زد.

سرپرست سابق تیم والیبال نوجوانان خاطرنشان کرد: من به عنوان کسی که بیشتر از 20 سال خادم والیبال بودم و حدود 5 سال به عنوان سرپرست تیم نوجوانان با وکیلی کار کردم در بحث آموزش و تربیت، معلم‌تر، دلسوزتر، زحمت‌کش‌تر و محترم‌تر از وکیلی ندیدم. هیچ وقت یک کلام حرف نامربوط و یا بی‌احترامی به کادر یا بازیکنان نشنیدم. در مدتی که من سرپرست تیم بودم وکیلی نه کسی را کتک زد و نه بی احترامی در تیم وجود داشت.

دریابیگی با بیان اینکه شاید برای ایجاد انگیزه و بالا بردن هیجان بازیکنان این رده سنی که به اقتضای سن و سالشان لازم بود در بعضی موارد تشری زده می‌شد، اما هیچ وقت به شخصیت کسی آسیب نرسید، تصریح کرد: بازیکنان موفقی همچون قائمی، اسفندیار ، کریمی، توخته، مجرد، شریفی و بسیاری دیگر شاهد این اظهارات من هستند. 

وی عنوان کرد: شاید جالب باشد بدانید که آقای رئیس هم اعتقاد زیادی به وکیلی داشت. برای دوره دوم سرمربیگری وی ( تابستان 1395) که در آن مقطع فشارهایی را برای تغییر سرمربی به فدراسیون اعمال می‌کردند، با اینکه وکیلی آن زمان در صربستان مشغول به کار بود داورزنی از من خواست که وی را به تهران برگردانم و من هم تلاش زیادی برای متقاعد کردن وکیلی برای بازگشت به کشور و کار در ایران کردم که نتیجه‌اش هم کسب قهرمانی جهان با کادری تمام ایرانی و تحویل بیش از 7 بازیکن به تیم بزرگسالان بود.

سرپرست سابق تیم والیبال نوجوانان ایران اظهار داشت: به نظر من وکیلی در این اظهار نظر مظلوم واقع شده و لازم دانستم به عنوان کسی که سال‌ها وی را می‌شناسم و اعتقاد دارم والیبال ایران به محمد وکیلی مدیون است، حمایت خودم را از وی اعلام کرده و بگویم این نحوه برخورد با او قابل قبول نیست. شایسته است که آقای رئیس به دور از هر گونه سیاسی بازی‌هایی که هنوز از دوره معاون وزیر بودن درگیر آن است در رسانه‌ها به صورت رسمی از وکیلی و کادر زحمتکش وی عذرخواهی و دلجویی کند. 

وی افزود: وقتی در سیاست‌گذاری کلان، ورزش را یکی از اهرم‌های رواج فرهنگ می‌دانیم، بهتر است به این مهم فقط در سخنرانی‌ها اکتفا نکنیم و در عمل هم به هیچ یک از زحمت‌کشان این کشور بی‌احترامی نکنیم و برای معلم‌های مکتب خود احترام بیشتری قائل باشیم. بهتر است گذشته‌ها را فراموش نکنیم و اگر قرار بر حرف زدن در خصوص گذشته باشد بنده که سالیان طولانی در تمام جزئیات والیبال حضور داشتم حرف‌های شنیدنی و ناگفته بیشتری دارم که با گفتن آن عده‌ای خوشحال و البته بعضی‌ها هم ناراحت شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول