اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

فشار و لابی برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان/ شیفتگان خدمت یا تشنگان نیمکت؟

انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان به چالشی جدید برای این فدراسیون تبدیل شده است.

فشار و لابی برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان/ شیفتگان خدمت یا تشنگان نیمکت؟

به گزارش خبرگزاری فارس، انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان این روزها در رسانه‌ها به یکی از سوژه‌های اصلی تبدیل شده است. حرف و حدیث‌هایی درمورد ایجاد تغییرات در این تیم مطرح می‌شود؛ عده‌ای اعتقاد دارند که کادر قبلی باید به کار خود ادامه دهد، چراکه عملکرد خوبی داشت، اما برخی دیگر معتقد هستند که کادر فنی این تیم نیاز به تغییرات دارد تا روند بهتری پیدا کند.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با هدایت محمد وکیلی در سال 2017 موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان در بحرین شد. در این رقابت‌ها 20 تیم برتر جهان شرکت داشتند و ملی پوشان نوجوان ایران بدون شکست عنوان قهرمانی را از آن خود کردند، اما در سال 2019 نوجوانان ایران عنوان پنجم را کسب کردند تا حرف و حدیث‌ها بیشتر شود. وکیلی در سال 96 عنوان مربی اخلاق مدار ورزش را کسب کرد و این روزها خیلی‌ها درمورد برکناری یا ادامه کار وی اظهار نظر می‌کنند، اما خودش در آخرین اظهارنظر به خبرگزاری فارس اعلام کرد: «با شرایطی که ایجاد شده دیگر نمی‌خواهم در تیم ملی نوجوانان کار کنم.»

*گزینه ها به خط شدند

پس از اعلام کناره‌گیری وکیلی از هدایت تیم ملی والیبال نوجوانان نام‌های مختلفی برای جایگزینی وی مطرح شد. رحمان محمدی‌راد، سرمربی کنونی تیم والیبال سپاهان نخستین گزینه‌ای بود که داورزنی با وی مذاکره کرد، اما این مربی دست رد به سینه داورزنی زد و پیشنهاد وی را نپذیرفت. پس از آن نام گزینه‌های مختلفی همچون رضا مومنی‌مقدم، علیرضا طلوع‌کیان، مسعود آرمات، محمد ترکاشوند، جعفر هوتهم و ... در رسانه‌ها مطرح شد.

این اسامی در شرایطی در رسانه‌ها عنوان شد که برخی‌ از اهالی این رشته تلاش کردند تا گزینه مدنظر خود را به فدراسیون تحمیل کنند. حتی برخی‌ها تلاش کردند تا همچنان با دفاع از عملکرد محمد وکیلی، وی را در این تیم ابقا کنند؛ این اظهارات در شرایطی است که وکیلی خودش صراحتاً به خبرگزاری فارس اعلام کرده بود دیگر تمایلی به کار کردن در این تیم ندارد. نشستن روی نیمکت تیم ملی نوجوانان کار بسیار سختی است، چراکه سرمربی آینده باید از نظر روحی و فنی تجربه کار کردن در رده‌های سنی پایه را داشته باشد تا بتواند ضمن کسب موفقیت، آینده این رشته را هم تا حدود زیادی تامین کند.

*فشار برای یک گزینه خاص

نکته عجیب ماجرای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان، که این موضوع را به یک چالش جدی برای فدراسیون و محمدرضا داورزنی تبدیل کرده، فشارهای بیرونی و لابی‌ها برای انتخاب یک گزینه خاص است. یکی از مربیان لیگ برتری برای انتخاب دستیارش به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان بارها به فدراسیون رفته و از طریق رسانه‌ها هم تلاش می‌کند تا گزینه مدنظرش را به داورزنی تحمیل کند.

وی به کمک برخی از اعضای تیم ملی بزرگسالان و تعدادی از فدراسیون‌نشین‌ها چندین بار به اتاق آقای رئیس رفته تا با جلب رضایت داورزنی بتواند به اهدافش برسد. در این بین گزینه‌هایی هم هستند که توانایی بالایی دارند و با وجود جوانی، قهرمانی‌های زیادی در رده‌های مختلف کسب کرده‌اند، اما چون به دنبال لابی و خدمت زوری نیستند چندان به چشم نمی‌آیند.

مشخص نیست که آقایان شیفتگان خدمت هستند یا تشنگان نیمکت که اینطور دست به هر کاری می‌زنند تا بتوانند هدایت نوجوانان ایران را برعهد بگیرند. محمد وکیلی در آخرین مصاحبه خود به صراحت اعلام کرد «در رده های پایه پولی هم وجود ندارد» با این تفاسیر باید دید که این همه فشار و لابی برای چیست؟ آیا تشکیل یک تیم کارشناسی برای انتخاب سرمربی آینده پشتوانه‌های والیبال راهکار بهتری نیست؟ 

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول