اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هواشناسی برای تقویت سامانه بارشی در خراسان رضوی هشدار داد/ پیش بینی بارش‌های 60 میلیمتری

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای نسبت به تقویت سامانه بارشی فعال در سطح استان هشدار داد و اعلام کرد: پیش‌بینی شده سامانه فعال در استان تقویت شده و وقوع بارش‌های قابل ملاحظه در غالب نقاط خراسان رضوی به وقوع می‌پیوندد.

هواشناسی برای تقویت سامانه بارشی در خراسان رضوی هشدار داد/ پیش بینی بارش‌های 60 میلیمتری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای نسبت به تقویت سامانه بارشی فعال در سطح استان هشدار داد.

در این اطلاعیه پیش‌بینی شده سامانه فعال در استان تقویت شده و وقوع بارش‌های قابل ملاحظه در غالب نقاط خراسان رضوی به وقوع می‌پیوندد.

زمان شروع این پدیده جوی روز یکشنبه هفدهم فروردین ماه اعلام شده که نوع بارش‌ها به شکل رگبار همراه با رعد و برق، بارش تگرگ و وزش باد شدید است و  بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی، سیلاب در تمامی نقاط استان دور از انتظار نیست.

همچنین در این اطلاعیه برای شهرستانها و توابع آن از جمله درگز، قوچان، کلات، چناران، صالح‌آباد، تربت‌جام ( به ویژه نواحی شمالی )، سرخس ( به ویژه نواحی جنوبی )، فریمان، طرقبه و شاندیز، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزار مسجد، کاخک گناباد، جوین، جغتای، داور‌زن، خوشاب، فیروزه، کدکن، نیشابور و مشهد مقدس، وقوع بارش ( 40 تا 60 میلیمتر ) پیش بینی شده‌است.

در شهرستانها و توابع آن همچون سبزوار، تربت حیدریه، ریوش، کاشمر، بجستان، گناباد( به ویژه نواحی شمال شرق )، بردسکن ( به ویژه نواحی شمال شرق )، خلیل‌آباد، باخرز، رشتخوار، زاوه، تایباد وقوع بارش ( 30 تا 40 میلیمتر ) پیش بینی می‌شود.

در این اطلاعیه زمان پایان این پدیده قبل از ظهر روز دوشنبه  هجدهم فروردین ماه اعلام شده است.

بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلاب، آبگرفتگی، بارش تگرگ در نواحی مستعد وقوع صاعقه، وزش باد شدید، لغزندگی محورهای مواصلاتی، اختلال در سیستم حمل و نقل از دیگر مخاطرات این پدیده جوی عنوان شده است.

در این اطلاعیه به عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی، اجتناب از تردد‌های جاده‌ای و خودداری از سفرهای غیر ضروری توصیه‌ شده‌است.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول