اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اضافه شدن ۳۲۹ تخت جدید به بیمارستان فیروزآبادی

مدیر عامل مرکز آموزشی درمانی فیروزآبادی از پذیرش اولین بیمار کرونایی با حال عمومی مناسب در بخش جدید بیمارستان خبر داد و گفت: در راستای افزایش خدمات درمانی در شهرستان ری فاز نخست بخش جدید بیمارستان فیروزآبادی با ظرفیت ۶۰ تخت درمانی به بهره‌برداری رسید و بزودی تمامی ۳۲۹ تخت این بخش مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

اضافه شدن  ۳۲۹ تخت جدید به بیمارستان فیروزآبادی

مجید رضایی مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری اظهار کرد: طرح ساخت بیمارستان جدید فیروزآبادی از سال‌ها قبل آغاز شده و به دلایلی از جمله تعویض پیمانکار و تحریم‌ها متوقف شده بود که تا دو سال پیش ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی دو سال گذشته بالغ بر ۹۰درصد کار انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه‌ای که در آن قرار داریم و احتمال دارد به تخت‌های بیشتری نیاز داشته باشیم، ساخت و تجهیز این بخش از بیمارستان با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی ایران و با کمک مسؤولان شهرستان و نیروهای جهادی با سرعت بیشتری نسبت به قبل صورت گرفت.

رئیس بیمارستان فیروزآبادی افزود: در همین راستا طبق مصوبات کمیته مبارزه با کرونا به منظور تقویت ظرفیت درمانی شهرستان ری با توافقات صورت گرفته مقرر شد بخش جدید بیمارستان با ظرفیت ۳۲۹ تخت راه‌اندازی شود.

دکتر رضایی با بیان اینکه بخش جدید دارای پنج طبقه است، اضافه کرد: طبقات سوم، چهارم و پنجم با ظرفیت ۱۶۰ تخت تکمیل شده و طبقه پنجم با ۶۰ تخت که دارای تجهیزات و امکانات کامل است با پذیرش اولین بیمار به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: اجرای طرح توسعه بیمارستان فیروزآبادی در حال انجام است و طبقات سوم و چهارم نیز به زودی افتتاح می شود همچنین سایر قسمت‌ها نیز به محض آماده شدن پس از تجهیز و تأیید فنی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل مرکز آموزشی درمانی فیروزآبادی با بیان اینکه طبقه پنجم، بخش بستری بیماران است، ابراز کرد: بخش درمانی شامل امکاناتی نظیر تخت، دستگاه‌های اکسیژن ساز، پمپ‌های سرم، ونتیلاتور(ریه مصنوعی)، مانیتورهای تشخیص علائم حیاتی و سایر تجهیزات ضروری است که به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رضایی با بیان اینکه ۱۵نفر در این بخش مشغول به فعالیت هستند، گفت: با بهره‌برداری از سایر بخش‌ها، نیروی انسانی مورد نیاز از طریق دانشگاه تأمین خواهد شد ضمن آنکه برای جذب نیرو نیز مشکلی نداریم.

وی در پایان با اشاره به تأمین تجهیزات بیمارستان از سوی نیروهای جهادی، نهادها و ارگان‌های مختلف خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم برای طرح توسعه بیمارستان فیروزآبادی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران تأمین شده و سازمان اوقاف و امور خیریه ۲۰میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات کرده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول