اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری با اتحادیه اوراسیا زیر ذره‌بین سنای ازبکستان

گروه ویژه‌ای برای بررسی همه جانبه چشم انداز همکاری ازبکستان با اتحادیه اقتصادی ارواسیا و تاثیر این همکاری بر منافع ملی کشور در سنای این کشور تشکیل شد.

همکاری با اتحادیه اوراسیا زیر ذره‌بین سنای ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، گروه ویژه‌ای برای بررسی همه جانبه چشم انداز همکاری ازبکستان با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و تاثیر این همکاری بر منافع ملی کشور در مجلس سنای این جمهوری تشکیل شد.

این گروه بر اساس دستور و پیام رئیس جمهور ازبکستان به پارلمان، پیشنهاد کابینه و دیگر ابعاد این موضوع را به دقت مطالعه، بررسی، سازماندهی و تصمیمات خود را تدوین می‌کند.   

در این میان برنامه ریزی شده تجربیات کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، امکانات اولویت دار اجرای طرح‌های بزرگ سرمایه گذاری، ایجاد مناطق صنعتی و تجاری، گسترش بیش از پیش همکاری‌های بین منطقه‌ای، تجربه رژیم تجارت آزاد به طور مفصل تجزیه و تحلیل شود.  

پروسه بررسی با همکاری مجلس عالی، کابینه وزرا، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه این جمهوری سازماندهی خواهد شد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.

مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال 2013 میلادی حدود 4 هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خود را با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرزهای اوراسیا اعلام کرده‌اند. اعضای اوراسیا همچنین اعلام کرده‌اند که سیاست مشترکی در زمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.   

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول