اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

خسارت 2 هزار میلیارد تومانی کرونا به حوزه گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: شیوع ویروس کرونا حدود 2 هزار میلیارد تومان به حوزه گردشگری در یک ماه اخیر خسارت وارد کرده است.

خسارت 2 هزار میلیارد تومانی کرونا به حوزه گردشگری

پرهام جانفشان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در باره آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: مردم برای بازگشت پول‌هایشان از سوی آژانس‌های گردشگری و هتل‌ها مقداری تحمل داشته باشند چراکه با اجرای مصوبات فاصله گذاری اجتماعی، دفاتر تعطیل بودند و به محض بازگشایی حق و حقوق مردم پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: جلساتی نیز در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران برگزار شده است تا هر چه سریع‌تر نسبت به بازپرداخت وجوه کنسلی تورهای گردشگری به مردم اقدام شود.

جانفشان اضافه کرد: در راستای جهش تولید برنامه ریزی در خصوص صنایع دستی انجام شده است و در روزهای آینده اقدامات اجرایی در این حوزه اطلاع ‌رسانی خواهد شد.

وی بیان داشت: بر اساس آمار حوزه گردشگری در کشور 2 هزار میلیارد تومان با شیوع ویروس کرونا خسارت دیده است که باید به دنبال جبران این خسارت باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه استان تهران در این حوزه چقدر خسارت دیده است گفت: ارزیابی دقیقی در خصوص میزان خسارت‌های استان تهران در حوزه گردشگری تا پایان هفته مشخص و اعلام خواهد شد.

جانفشان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که آیا از هتل‌ها برای قرنطینه بیماران کرونا استفاده شده است، اظهار داشت: تعدادی از تخت‌های هتل‌های مختلف در استان تهران از جمله هتل‌های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان برای قرنطینه بیماران بهبود یافته کرونا اختصاص یافته است و بعضی از هتل‌ها هم در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند اما تاکنون نیازی نبوده است.

وی یادآور شد: باید از دست اندر کاران حوزه گردشگری و صنایع دستی حمایت شود و در این خصوص نیز وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیگیر مصوبات دولت در این خصوص هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اظهار داشت: اقساط آب، برق و گاز مجموعه‌های گردشگری، ارائه تسهیلات 12 درصدی، به تعویق افتاد پرداخت اقساط بانکی و دیگر موارد برای حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی دیده شده است و امیدواریم با اتمام شیوع بیماری کرونا اتفاق‌های خوبی در حوزه گردشگری رخ بدهد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول