اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

استقرار ایستگاه‌های سلامت در مساجد محوری شهر/ توزیع ماسک و گان میان بیمارستان‌های استان توسط قرارگاه مدافعان سلامت

دبیر قرارگاه جهادی مدافعان سلامت در استان قزوین گفت: طرح راه‌اندازی ستاد محله‌محور در محله‌های مختلف شهر قزوین یکی از طرح‌های پیش‌روی قرارگاه مدافعان سلامت استان قزوین است که در این طرح ایستگاه‌های سلامت در مساجد محوری مستقر می‌شوند و در حدود 10 ستاد محله‌ای در شهر قزوین راه‌اندازی می‌گردد.

استقرار ایستگاه‌های سلامت در مساجد محوری شهر/ توزیع ماسک و گان میان بیمارستان‌های استان توسط قرارگاه مدافعان سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین طاهری، دبیر قرارگاه جهادی مدافعان سلامت در استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: قرارگاه جهادی مدافعان سلامت از اوایل اسفند 98 در استان قزوین ذیل قرارگاه حاج قاسم سلیمانی برای بحث ساماندهی نیروهای مردمی در سراسر استان قزوین شکل گرفت.

وی افزود: با توجه به این‌که ابعاد بیماری کرونا صرفاً مربوط به بحث‌های بهداشتی و درمانی نیست و شامل حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و حوزه‌های وابسته به بحث فضای مجازی و مباحث گوناگون است، ساز و کاری در قرارگاه مدافعان سلامت طراحی شده تا بتوانیم جهت بحث امیدآفرینی و مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن، هم‌افزایی‌هایی در این عرصه داشته باشیم.

طاهری ادامه داد: قرارگاه جهادی مدافعان سلامت، مجموعه فعالیت‌های مردمی را در استان قزوین ساماندهی کرده است، به این معنا که اکنون مجموعه‌های مشارکت‌کننده‌ای که در این قرارگاه هستند اعم از جبههٔ فرهنگی انقلاب اسلامی، مجمع جهادگران استان، قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه و بسیج دانشجویی استان قزوین از جمله مجموعه‌هایی هستند که در فعالیت‌های قرارگاه مشارکت دارند و ظرفیت‌های مردمی را ساماندهی می‌کنند.

این مسؤول اظهار کرد: در حوزهٔ آمار و اطلاعات شناسایی نیز به نیروهای مردمی فراخوان داده‌ایم که در ساحت تخصصی و فنی حوزهٔ درمان و نیز بحث هنری و رسانه و خدمات عمومی و پشتیبانی در عرصه‌های مختلف در بیمارستان‌ها و در فرآیند توزیع و خدمات عمومی موردنیاز مردم، بتوانیم شناسایی‌هایی را انجام دهیم؛ اکنون قریب به 300 نفر از فعالان و نیروهای مردمی در عرصه‌های مختلف اعلام آمادگی کرده‌اند که در بیمارستان‌ها جهت بحث خدمات عمومی و تخصصی، تولید و توزیع اقلام و اقدامات دیگر فعالیت کنند که در حال حاضر در حال استفاده از این ظرفیت‌های مردمی هستیم.

 

تولید و توزیع ماسک، گان و اقلام بهداشتی توسط قرارگاه مدافعان سلامت

دبیر قرارگاه جهادی مدافعان سلامت در استان قزوین در رابطه با تولید و توزیع اقلام بهداشتی عنوان کرد: یکی از اقدامات قرارگاه جهادی مدافعان سلامت در استان قزوین بحث تولیدات است؛ با توجه به کمبودهایی که در حوزهٔ اقلام بهداشتی وجود دارد، نیروهای جهادی اقدام به تولیداتی در زمینهٔ ماسک، گان و اقلام دیگر نموده‌اند که تمام این موارد با نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای استانداردسازی اتفاق افتاده است و تاکنون در مراکز درمانی متعدد از قبیل در بیمارستان‌های بوعلی سینا، ولایت و دیگر بیمارستان‌های قزوین، بیش از 2 هزار و 500 ماسک N95 و معمولی و نیز تعداد 1 هزار و 500 گان و لباس محافظ بیمارستان توزیع شده است.

وی در ادامه بیان کرد: اقداماتی نیز در بحث توزیع بسته‌های غذایی تحت عنوان بسته‌های رزق آسمانی برای محرومین و نیازمندان استان صورت گرفته که شامل اقلام خوراکی و بهداشتی بوده است و تاکنون 1 هزار و 500 بستهٔ رزق آسمانی در نقاط مختلف استان از جمله آوج، الموت شرقی و غربی، ضیاءآباد و سایر نقاط استان توزیع شده است.

طاهری خاطرنشان کرد: هم‌چنین تاکنون حدود 4 هزار محلول ضدعفونی میان محرومین استان توزیع شده است، زیرا اکنون در ایام مبارزه با کرونا قرار داریم و نیاز به اقلام بهداشتی و ضدعفونی جهت پیشگیری از کرونا ضروری است، و این اقلام در استان توسط نیروهای جهادی قرارگاه تولید و توزیع شده است.

 

از برگزاری پویش‌های مختلف تا ضدعفونی استان

طاهری در رابطه با یکی از پویش‌های انسان‌دوستانهٔ قرارگاه جهادی مدافعان سلامت گفت: برخی از مجموعه‌های فرهنگی ما در سطح شهر فراخوان داده‌اند تا در خدمت گروه‌های پرخطر مانند سالمندان و بیماران باشند و خریدهای ضروری این عزیزان را انجام دهند تا آن‌ها مجبور به خروج از منزل جهت تهیهٔ اقلام روزمرهٔ خود نباشند و این طرح نیز با اقبال خوبی مواجه شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: از زمانی‌که قرارگاه جهادی مدافعان سلامت در استان قزوین راه‌اندازی شده است، مجموعه‌های مردمی به‌صورت خودجوش و تحت سامان‌دهی قرارگاه و بسیج، به‌صورت شبانه‌روزی بخش قابل‌توجهی از مناطق مختلف شهر را ضدعفونی کرده و این فعالیت هم‌چنان با حضور اعضای هیئات و نیروهای جهادی ادامه دارد.

این مسؤول اضافه کرد: قرارگاه جهادی مدافعان سلامت متشکل از اعضای هیئات، مساجد، کانون‌های فرهنگی و طلاب حوزهٔ علمیه هستند و تعداد نیروهای مردمی بسیار زیادی نیز در این قرارگاه فعالیت می‌کنند، هم‌چنین حضور طلاب گرامی در بیمارستان‌ها و غسال‌خانه‌ها جهت بحث غسل و نیز کفن و دفن اموات کرونایی قابل تقدیر است.

وی اظهار کرد: یکی از نکات قابل توجه دیگر بحث غربالگری هم‌وطنان عزیز توسط نیروهای قرارگاه است، تاکنون حدود 80 هزار نفر از مردم قزوین در 8 ایستگاه سلامت ثابت که در مناطق مختلف شهر قزوین مستقر هستند غربالگری شده‌اند و نیز تعدادی ایستگاه سلامت سیار در برخی از روستاها نیز اقدام به غربالگری روستائیان عزیز نموده‌اند.

 

فعالیت‌های فرهنگی قرارگاه جهادی مدافعان سلامت

دبیر قرارگاه جهادی مدافعان سلامت در استان قزوین در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی قرارگاه مطرح کرد: در حوزهٔ فعالیت‌های فرهنگی نیز تاکنون حسینیه و هیئات مجازی مختلفی با حضور هیئت‌های قزوین در شب‌هایی از قبیل شب میلاد حضرت امیرالمؤمنین(ع) و نیز در اعیاد شعبانیه برگزار شده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین تاکنون چندین برنامه تحت عناوین شفاخانه، نظیفانه، فقیهانه، صمیمانه و سبک زندگی کرونایی توسط قرارگاه تهیه شده است و نیز مسابقهٔ نقاشی در حوزهٔ اقدامات پرستاران توسط کودکان راه‌اندازی شده است.

طاهری تأکید کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های فرهنگی قرارگاه این بوده که همکاران ما فصل اول مستند میاندار خدمت را در رابطه با اقدامات یک‌ماههٔ مجموعه‌های مردمی شهر قزوین در مقابله با کرونا را تهیه کرده‌اند که این مستند در شبکه‌های افق و قزوین انعکاس پیدا کرده است؛ اکنون نیز فصل دوم این مستند در حال طراحی است.

 

راه‌اندازی ستادهای محله‌محور

دبیر قرارگاه جهادی مدافعان سلامت استان قزوین در رابطه با اقدامات پیش‌روی این قرارگاه عنوان کرد: یکی از اقدامات پیش‌روی این قرارگاه، طرح راه‌اندازی ستاد محله‌محور در محله‌های مختلف شهر قزوین است که در این طرح ایستگاه‌های سلامت ما در مساجد محوری مستقر می‌شوند و در حدود 10 ستاد محله‌ای در شهر قزوین راه‌اندازی می‌گردد؛ در این طرح تمامی اقداماتی که در قالب قرارگاه است، به‌صورت مویرگی در تمامی مباحث آمار، اطلاعات، کمیتهٔ بهداشت و درمان و نیز بحث عملیات، رسانه و مباحث سلامت جسمی و معنوی و اقدامات فرهنگی در قالب ستادهای محله‌ای صورت می‌گیرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، از اوایل شیوع ویروس کرونا در استان قزوین، قرارگاه جهادی مدافعان سلامت در استان قزوین شکل گرفته است تا با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نیروهای جهادی بتواند در جهت خدمت‌رسانی به مردم و کمک به مسؤولین در امر خدمت‌رسانی در زمینه‌های مختلف مبارزه با کرونا گام‌های مثبت و مؤثری بردارد و تا این لحظه نیز اقدامات بسیار مفید و مثبتی را انجام داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول