اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

«قزل ایاغ» نویسنده حوزه کودک و‌نوجوان درگذشت/ تسلیت معاون فرهنگی ارشاد

ثریا قزل ایاغ از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان که مدتی در بیمارستان به دلیل بیماری بستری بود، درگذشت.

«قزل ایاغ» نویسنده حوزه کودک و‌نوجوان درگذشت/ تسلیت معاون فرهنگی ارشاد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ثریا قزل ایاغ از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان درگذشت. وی مدتی در بیمارستان به دلیل بیماری بستری بود.

ثریا قزل‌ایاغ متولد دی‌ماه ۱۳۲۲، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان که عضویت شورای‌ کتاب کودک و هیئت‌ علمی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران بود، مدتی هم عضویت هیئت داوران جایزه هانس کریستین اندرسن را برعهده داشت.

«نقش کتاب‌های‌ کودکان در همسازی کودکان معلول با جریان زندگی روزمره»، «فریاد مرا بشنو» نوشته میلدرد تیلور، «راهنمای بازی های ایران»، «قصه‌گویی  و نمایش خلاق» از دیویی چمبرز، «ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن؛ مواد و خدمات کتابخانه برای کودکان ونوجوانان»، «نوشتن برای کودکان»،از  مارگرت کلارک، «پرنیان و آب؛ با لالایی تا سرزمین خواب»،‌ «لالایی‌ها و ترانه‌های‌ نوازشی، از تولد تا سه سالگی» و «خواندن با کودک، از تولد تا سه سالگی» از جمله کتاب‌های او هستند.

براساس این گزارش، محسن جوادی معاون امورفرهنگی وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت این نویسنده پیام تسلیت صادر کرد:

خبر درگذشت سرکار خانم ثریا قزل ایاغ در روز ادبیات کودک، بسیاری از فعالان و علاقه‌مندان فرهنگ و ادبیات به ویژه فعالان حوزه ادبیات کودک را اندوهگین کرد. زنده یاد قزل ایاغ برای چند نسل از کودکان و نویسندگان کودک چگونه خواندن و نوشتن را آموخت، قصه‌گویی و بازی کردن را آموخت، ادبیات کودک ایران وامدار تلاش‌ها و کتاب‌های اوست.

ضمن عرض تسلیت درگذشت این نویسنده و مترجم از درگاه خداوند متعال برای زنده یاد ثریا قزل ایاغ مغفرت و برای خانواده و بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول