اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مقابله با کرونا محور گفت‌وگوی تلفنی «تاکایف» و رئیس شورای اروپا

رئیس جمهور قزاقستان و رئیس شورای اروپا در تماس تلفنی در مورد وضعیت مرتبط با گسترش ویروس کرونا در جهان و اقدامات مشترک برای از بین بردن پیامدهای آن تبادل نظر کردند.

مقابله با کرونا محور گفت‌وگوی تلفنی «تاکایف» و رئیس شورای اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان و «شارل میشل» رئیس شورای اروپایی در تماس تلفنی در مورد ویروس کرونا گفت‌وگو کردند.

طرفین وضعیت مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان و اقدامات مشترک برای از بین بردن پیامدهای آن را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

رئیس شورای اروپایی در سخنانی اقدامات عملی و تصمیمات رئیس جمهور قزاقستان برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا در قلمرو این کشور مثبت ارزیابی کرد.

وی قزاقستان را یکی از شرکای بسیار مهم اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی عنوان کرد و گفت: در این راستا، مشارکت قزاقستان در تلاش های بین المللی و منطقه ای مقابله با ویروس کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخودار و مورد حمایت کامل بروکسل است.

میشل همچنین به اقدامات ضد بحرانی رئیس جمهور قزاقستان با هدف حمایت از مشاغل کوچک و متوسط، تامین اشتغال و انجام تعهدات اجتماعی در برابر مردم اشاره کرد.

تاکایف به نوبه خود اظهار داشت که قزاقستان به منظور تضمین ثبات اجتماعی و اقتصادی کشور اقدامات قاطع انجام می دهد.

رئیس جمهور قزاقستان در بخش دیگری از ابتکار «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در زمینه ترویج یک برنامه بشردوستانه برای  مبارزه با ویروس کرونا، از جمله جذب سرمایه گذاری بین‌المللی (5 تریلیون دلار) برای کمک به آسیب پذیرترین کشورهای جهان حمایت کرد.

علاوه بر این طرفین در مورد وضعیت فعلی و دورنمای توسعه روابط قزاقستان و اتحادیه اروپا از جمله اجرای توافقنامه جدید در زمینه گسترش مشارکت و همکاری «قزاقستان – اتحادیه اروپا» بحث و تبادل نظر کردند.

تاکیف تاکید کرد که این سند پایه و اساس محکمی را برای تقویت هر چه بیشتر گفت‌وگوی سیاسی و ایجاد همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری متقابل بین دو طرف ایجاد می کند.

طرفین در پایان گفت‌وگوی خود در مورد موضوعات مهم دستور کار منطقه ای و بین المللی از جمله مذاکرات صلح سوریه در پایتخت قزاقستان صحبت کردند.

تاکایف در این راستا، آمادگی قزاقستان را برای فراهم کردن بستری برای برگزاری دور آتی مذاکراتی که روند ژنو در زمینه حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه را تکمیل می‌کند، تایید کرد.

این گفت و گوی تلفنی به ابتکار طرف اروپایی صورت گرفت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول