اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

آیت الله کعبی: آمریکا در سناریوی جدید خود از پیش بازنده است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا می خواهد بحران ناشی از کرونا که به فروپاشی اجتماعی این کشور منجر می شود را با لشکرکشی به عراق جبران کند، گفت: به خاطر سطح بالای آمادگی دولت و ملت عراق، آمریکایی ها در این جنگ روانی و نظامی هم از پیش شکست خورده هستند.

آیت الله کعبی: آمریکا در سناریوی جدید خود از پیش بازنده است

آیت الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به تحرکات اخیر آمریکایی ها در عراق و زمزمه های حمله احتمالی به این کشور گفت: آمریکا از زمان شهادت سردار شهید سپهبد سلیمانی رضوان الله تعالی علیه، نقل و انتقال زمینی نیروهایش را در عراق ممنوع کرده و از طریق هوایی این کار را انجام می دهد و حضورش در پایگاه های نظامی هم خیلی محدودتر شده است. 

وی ادامه داد: در واقع باید گفت بعد از شهادت سردار سلیمانی تا کنون آمریکایی ها به خاطر ترس از انتقام مقاومت عراق و مردم این کشور، جرأت نقل و انتقال زمینی نیروها را پیدا نکرده و این باعث کلافه شدن و احساس تهدید جدی نسبت به تردد زمینی آن ها شده و همین باعث شده پروژه های بزرگی که از لحاظ اقتصادی در عراق انجام داده اند و از طریق آن ها منافع مردم این کشور را مصادره کرده اند تقریباً تعطیل شود.

کعبی با بیان اینکه آمریکایی ها برای نقل و انتقال نیروهایشان از طریق زمین، چند سناریو درنظر گرفتند، تصریح کرد: سناریوی نخست آن ها این بود که یک دولت صددرصد آمریکایی و نخست وزیر مطلوب خودشان را روی کار بیاورند. بنابراین با رایزنی هایی که کردند به دنبال نخست وزیری «عدنان زرفی» بودند که حشد الشعبی و گروه های مقاومت و حاکمان عراق و جریان های سیاسی این کشور، قبول نکردند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه گزینه دوم آمریکایی ها درگیری همه جانبه با مقاومت عراق است، گفت: آمریکایی ها هم در نخست وزیر کردن زرفی به عنوان یک نخست وزیر آمریکایی شکست خوردند و هم گزینه درگیری همه جانبه برای آن ها پرهزینه و پر تلفات است.

کعبی ادامه داد: از سویی دیگر با توجه به اینکه خروج نیروهای آمریکایی از عراق به طور کامل به منزله شکست سنگین تلقی می شود بنابراین آن ها وارد سناریوی دیگری به نام سناریوی جنگ روانی و درگیری محدود نقطه ای شده اند.

وی افزود: بر اساس این سناریو، آمریکایی ها می خواهند با استفاده از توان هوایی به ترور رهبران مقاومت عراق روی بیاورند. نقل و انتقال های هوایی که آمریکایی ها طی روزهای اخیر انجام می دهند و شناسایی مواضع مقاومت و حشدالشعبی در راستای ایجاد درگیری نقطه ای محدود با استفاده از پایگاه های هوایی است تا اینکه زمینه را برای ترور رهبران مقاومت فراهم کنند که بحمدالله مقاومت عراق و حشدالشعبی و مردم این کشور با تنفر فزاینده ای که از آمریکایی ها دارند در صحنه حاضر هستند و در آمادگی کامل به سر می برند.

کعبی با بیان اینکه مقاومت عراق، دولت و ملت این کشور در سطح بالایی از آمادگی برای مقابله با اقدامات تروریستی قرار دارند و اقدامات بازندارنده فراوانی انجام داده اند، تصریح کرد: به قطع و یقین باید گفت آمریکا در پروژه جنگ روانی و درگیری نقطه ای در مقابل مقاومت عراق و حشدالشعبی و ملت عراق باز هم شکست می خورد و همانطور که امام راحل هم پیش بینی کرده بودند آمریکا هیچ غلطی نمی کند.

عضو مجلس خبرگان افزود: آمریکا می خواهد بحران ناشی از کرونا که به فروپاشی اجتماعی این کشور منجر می شود را با لشکرکشی و درگیری نظامی و ترور برخی رهبران مقاومت عراق جبران کنند و به فرافکنی دست بزند. اما به خاطر سطح بالای آمادگی و اقدامات بازدارنده دولت و ملت عراق، آمریکایی ها در این جنگ روانی و نظامی هم از پیش شکست خورده هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول