اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری بزرگداشت شهدای مدافع سلامت با عنوان «یاد یاران»+تیزر

دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی کشور از برگزاری آیین بزرگداشت شهدای مدافع سلامت در حرم سید‌الکریم و پخش زنده آن از شبکه قرآن خبر داد.

برگزاری بزرگداشت شهدای مدافع سلامت با عنوان «یاد یاران»+تیزر

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس در راستای گرامیداشت مقام «شهدای مدافع سلامت» و همه جان‌باختگان کرونا گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی کشور با همکاری شبکه قرآن‌ و معارف سیما و مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت مراسمی تحت عنوان «یاد یاران» را به عنوان ویژه‌ برنامه یادبود شهدای سلامت و جانباختگان کرونا برگزار می‌کند.

 

 

رحیم قربانی دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی با اعلام این خبر گفت: درحال حاضر و با توجه به شرایط موجود و به دلیل عدم امکان برگزاری مراسم عزاداری برای جانباختگان کرونا، تصمیم گرفتیم که این مراسم از طریق صداو سیما برگزار شود تا عموم مردم در آن مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: این مراسم روز پنجشنبه ۱۴ فروردین‌ماه و از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ از طریق شبکه قرآن و معارف سیما و در جوار آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پخش می‌شود. همچنین تلاش داریم این برنامه توسط سایر شبکه‌های تلویزیونی پوشش داده شود.

دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی بیان کرد: «یاد یاران» اولین برنامه خاص در این زمینه است و آمادگی داریم تا هرهفته و هر چند روز یکبار مراسم یادبود جانباختگان کرونا را برگزار کنیم. مقرر شد در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شود تا این مراسم یادبود با حضور میهانان ویژه، قاریان ممتاز، اساتید و فعالان حوزه سلامت کشور و برخی از خانواده‌های مدافعان سلامت برگزار شود.

قربانی تقدیر و تجلیل از زحمات جامعه پزشکی را لازم و مؤثر دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم تا از شهدای گرانقدر جامعه پزشکی کشور که در این عرصه جان خود را از دست دادند در کنار خانواده‌های جانباختگان تجلیل و تقدیر کنیم. از زمانی که کرونا ویروس در کشور شیوع پیدا کرد جلوه‌های مختلف صبر، ایثار، رشادت و ایثارگری و همدلی را دیدیم. در این شرایط لازم است که آموزه‌های قرآن ترویج شود و با برگزاری سلسه برنامه‌های اینچنینی آموزه‌های عینی و عملی قرآن کریم در عرصه سلامت را در جامعه ترویج کنیم.

قربانی درخصوص آیتم‌های این برنامه گفت: در این برنامه مهدی صفری به اجرا می‌پردازد و حجت‌الاسلام پناهیان سخنران برنامه است، همچنین مرتضی طاهری به مدح و ثنای اهل بیت (ع) خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: دکتر علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و خانواده شهید مدافع سلامت، دکتر «مهدی وریجی» مهمان برنامه‌اند، همچنین در این ویژه برنامه سوره‌های یس و رحمن نیز به صورت جمعی تلاوت می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول