اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

83 دانش‌آموز طیف اوتیسم در کردستان خدمات آموزشی دریافت می‌کنند

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از ارائه خدمات آموزشی، پرورشی و حمایتی به 83 دانش‌آموز طیف اوتیسم در مدارس با نیازهای ویژه استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

83 دانش‌آموز طیف اوتیسم در کردستان خدمات آموزشی دریافت می‌کنند

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، در آستانه فرا رسیدن 14 فروردین ماه (دوم آوریل) روز جهانی اوتیسم اظهار داشت: اوتیسم یک اختلال عصبی تحولی پیچیده و مادام‌العمر است که تشخیص و انجام مداخلات به هنگام می‌تواند نقش موثری در بهبود مهارت‌های کودک مبتلا ایفا کند.

وی با بیان اینکه اولین مدرسه ویژه دانش‌آموزان طیف اُتیسم استان از مهرماه 97 با 34 دانش‌آموز در سنندج شروع به کار کرده، تصریح کرد: درمدارس با نیازهای ویژه 8 شهرستان کامیاران، دهگلان، قروه، بیجار، بانه، سقز، مریوان و سنندج به 83 نفر از دانش‌آموزان اوتیسم خدمات تخصصی ارایه می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه آمار 13 نفری دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم در سال تحصیلی 94-93 به 83 نفر در سال تحصیلی 99-98 افزایش یافته است، گفت: اوتیسم درمان قطعی ندارد و ناآگاهی خانواده‌ها و جامعه از این بیماری و عدم اطلاع‌‌رسانی مناسب در این زمینه موجب شده تا بسیاری از این کودکان در زمان طلایی شناسایی و درمان نشوند.

رنجبر یادآور شد: با تشخیص زودهنگام این اختلال در کودک که از سنین زیر سه سال آغاز می‌شود می‌توان از برنامه‌های درمانی مؤثرتر و مداخله بهنگام برای کمک به آنان بهره برد.

وی اضافه کرد: اگر در سنین پایین به فکر درمان این اختلال نباشیم، در سنین بالاتر هزینه‌های زیادی به دولت و جامعه تحمیل می‌شود.

رئیس آموزش و پروش استثنایی استان اعلام داشت: خدمات غیردارویی از قبیل خدمات روانشناسی ، کاردرمانی، گفتار درمانی، بازی درمانی، شن درمانی، تیچ، ماساژ درمانی، سفالگری به دانش‌آموزان طیف اوتیسم در مدارس با نیازهای ویژه استان ارائه می‌شود.

رنجبر گفت: آموزش و پرورش استثنایی استان با برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای معلمین، دوره‌های توجیهی برای اولیا و کلاس‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان اوتیسم تلاش دارد برنامه درمانی مؤثر و مداخلات بهنگام را برای کمک به این دانش‌آموزان ارائه کند.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول