اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

غربالگری 90 درصد از خانوارهای اردکانی

رئیس مرکز بهداشت اردکان با اشاره به تلاش مدافعان سلامت در جبهه مبارزه با کرونا، از غربالگری 90 درصد از خانوارهای اردکانی خبر داد.

غربالگری 90 درصد از خانوارهای اردکانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، محمدرضا اعلایی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بابیان اینکه امسال نوروز متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داشتیم، گفت: انتشار وسیع ویروس نوپدید کووید 19 در همه کشورها و ازجمله کشور ما بیماری به نام کرونا را رقم‌زده است.

وی اظهار داشت: این بیماری تعداد زیادی از افراد جامعه را درگیر کرده است و تعدادی از افراد نیز فوت کرده‌اند که می‌توانستند سال‌های بیشتری را در کنار خانواده خود و اجتماع زندگی کنند ولی متأسفانه الآن در بین ما نیستند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردکان گفت: ما برای مقابله با این بیماری دو راه داریم؛ یا همه ما باید ملزم بشویم که مقررات بهداشتی را رعایت کنیم و درواقع مانع سرایت این بیماری از طریق ریز قطرات ترشحات ریه باشیم و از حضور در اجتماعات پرهیز کنیم.

وی افزود: درراه دوم؛ اصلی به نام هیچ وجود دارد یعنی اینکه ما هیچ اقدامی نکنیم و بگذاریم که این ویروس بخش اعظمی از افراد جامعه را مبتلا کند و این بیماری به این صورت خودبه‌خود در جامعه کنترل شود که این راه از هیچ منطق کارشناسی و عقلانی پیروی نمی‌کند بنابراین ما باید راهکار اول را اجرا کنیم.

اعلایی بابیان اینکه اگرچه راهکار اول سخت است، گفت: ما نباید زحمات و تلاش‌های کادر بهداشتی و درمانی، اصناف، کسبه، بازاریان و سازمان‌ها که در مقابله با این ویروس کشیدند را هدر بدهیم و اگر این پایبندی را نداشته باشیم توان سیستم بهداشتی و درمانی تا حدی امکان پذیرش بیماران را دارد و طبیعتاً با افزایش تعداد بیماران امکانات و منابع انسانی ما مستهلک می‌شود و فقط با فاصله‌گذاری اجتماعی و دوری از اجتماعات می‌توانیم بر این ویروس غلبه کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری در کشور گفت: یکی از دستاوردهای بسیار خوبی که نظام سلامت و بهداشت و درمان کشورمان داشته بحث غربالگری است که تاکنون حدود 90 درصد از افراد خانوارهای شهرستان اردکان مورد غربالگری قرارگرفته‌اند.

رئیس مرکز بهداشت اردکان اظهار داشت: بیمارستان و مراکز بهداشتی ما تمام همت خود را در طبق اخلاص قراردادند و کادر درمانی ما در حال تلاش هستند اگرچه چهره آن‌ها خسته است اما به خاطر اینکه هرچه زودتر این بیماری را از بین ببرند این سختی‌ها و مرارت‌ها را به جان می‌خرند.

وی در پایان بابیان اینکه تخت‌های بیمارستانی اردکان بیش‌ازحد معمول برای بیماری کووید ۱۹ اشغال‌شده است، گفت: بیماران مبتلا به سایر بیماری‌ها به دلیل اشغال تخت‌ها نمی‌توانند مداوا شوند و این موضوع می‌تواند خطرناک باشد.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول