اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

احیای واحدهای تولیدی در فارس موجب جهش تولید می‌شود/ دولت برای مبارزه با ورود کالای قاچاق آستین بالا بزند

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای واحدهای تولیدی در فارس موجب جهش تولید می‌شود وهمچنین نیاز است دولت برای مبارزه با کالای قاچاق عزم جدی داشته باشد.

احیای واحدهای تولیدی در فارس موجب جهش تولید می‌شود/ دولت برای مبارزه با ورود کالای قاچاق آستین بالا بزند

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شیراز، در خصوص آغاز سال 99 با عنوان سال جهش تولید، اظهار داشت: امید است این نام‌گذاری زمینه و فرصتی برای پیشرفت، رشد، توسعه و بالندگی در همه عرصه‌ها به‌ویژه تولید فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی از مهم‌ترین اقدامات در جهت ایجاد رونق و گشایش‌های اقتصادی است، افزود: باید از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده و در میدان عمل برای رفع موانع تولید تلاش کنیم.

عزیزی با تأکید بر اینکه باید از تصمیمات غیر کارشناسانه پرهیز کنیم، ادامه داد: اگر تلاش شود حمایت‌های لازم از واحدهای تولیدی به‌ویژه در حوزه نظارتی، حوزه‌های بانکی و تأمین منابع با نرخ مناسب به عمل‌آوریم، قطعاً حرکت منطقی، هوشمندانه و رو به رشدی را در حوزه تولید فراهم کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه امروز باید تلاش شود تولیدات داخلی افزایش یابد و ضروری است دولت به این مهم برسد، تأکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا به رونق تولید کمک شایانی می‌کند.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز دولت و مجلس بایستی نیازهای اساسی واحدهای تولیدی را به‌عنوان یک ضرورت فراهم کنند و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها، منابع، امکانات و قابلیت‌ها جهش تولید را رقم بزنند.

عزیزی بیان کرد: در ابتدای سال 99 گرچه با موانع و مشکلاتی (به‌واسطه پدیده کرونا) روبه‌رو بوده‌ایم، اما به فضل الهی و انسجام همه قوا و همت تولیدکنندگان، شاهد حرکت هوشمندانه توأم با جهش تولید خواهیم بود.

وی قاچاق کالا و ارز را مانع جهش تولید دانست و اظهار داشت: برابر برخی آمارها بین 20 تا 25 میلیارد دلار قاچاق کالا داریم که رقمی بیش از فروش نفت خام خواهد بود.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم افزود: اگربا ورود کالای قاچاق به‌عنوان یک واقعیت عینی و واردات بی‌رویه مقابله نشود، چگونه می‌توان تولید را حمایت کرد؟ بنابراین نیاز به مقابله جدی با پدیده قاچاق است.

عزیزی در ادامه این گفت‌وگو در رابطه با واردات بی‌رویه و خطری که این معضل برای تولید داخل دارد، به یک نمونه عینی در استان فارس اشاره کرد.

 وی با اشاره به وجود یک کارخانه در شهرک بزرگ صنعتی شیراز که ۴۸۰ زن بی‌سرپرست و بد سرپرست در آن مشغول به کار بودند، ابراز داشت: در حال حاضر نیروی کار در این کارخانه به ۶۰ نفر رسیده و خطوط تولید آن متوقف‌شده است.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در یک بازه زمانی کوتاه در سال گذشته، ۲۶۰ تن واردات که ازجمله تولیدات این کارخانه بوده، واردشده و اینجا پرسش این است که چگونه می‌توانیم با ادامه این روند به دنبال جهش تولید باشیم؟ درحالی‌که بدون برنامه و بدون توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های داخلی، کالاهایی وارد می‌شود که همان کالاها در داخل به‌صورت انبوه تولید می‌شود!

عزیزی بابیان اینکه امروز مهم‌ترین عاملی که به تولید و اشتغال در کشور ضربه می‌زند، پدیده قاچاق است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد ایران را شکوفا کنیم، باید تلاش کنیم جلوی قاچاق کالا و ارز و واردات بی‌رویه را بگیریم.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی مجدداً بابیان اینکه با پرهیز از تصمیمات غیر کارشناسی به جهش تولید خواهیم رسید، افزود: موانع پیش روی تولید نه در حرف و سخن بلکه در عمل باید از جلوی پای تولیدکنندگان واقعی در استان برداشته شود.

وی با تأکید بر اینکه جهش تولید بدون حمایت از سرمایه‌گذار و بخش خصوصی معنا و مفهومی پیدا نمی‌کند، گفت: به‌طور طبیعی باید بپذیریم که حمایت‌ها در حوزه تولید نباید فقط در حوزه شعار باشد.

عزیزی، راهکار تحقق جهش تولید را جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا و حمایت از بخش خصوصی دانست و عنوان کرد: بخش خصوصی بدون حمایت قوای 3 گانه نمی‌تواند جهشی را ایجاد کند بنابراین لازمه حرکت و جهش تولید حمایت هر 3 قوه از این بخش است و مجموعه دستگاه‌های اجرایی و مجلس نیز از باب قوانین و نظارت باید به میدان عمل‌آمده و این بخش را حمایت کنند.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان فارس تعدادی واحد صنعتی راکد و برخی از مدار چرخه تولید خارج شدند که نیازمند احیای مجدد و یا تغییر خط تولید هستند و برای حل مشکلات این صنایع، حمایت مجموعه وزارت صمت و قوه قضائیه را می‌طلبد.

وی بیان کرد: ما معتقدیم این واحدهای صنعتی درگذشته در حوزه اقتصاد، تولید و اشتغال استان نقش بزرگی داشتند و امروز متأسفانه به دلیل عدم‌حمایت و وجود برخی افراد، در قالب خصوصی‌سازی اراده‌ای برای بازگشت به چرخه تولید ندارند.

وی با اشاره ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان در استان، ابراز امیدواری کرد: در استان فارس نگاه به جهش تولید باید احیای واحدهای تولیدی باشد و در کنار آن جدا از توجه به جهش تولید از واحدهای فعال، نگاه به واحدهای تعطیل هم داشته باشیم.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم گفت: البته نباید نگاهمان صرفاً به واحدهای بزرگ معطوف کنیم زیرا این استان در بخش‌های آی تی، شرکت‌های دانش‌بنیان، حوزه گردشگری، حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی، تولید تجهیزات پزشکی و غیره نیز حرف برای گفتن دارد و امید است این قابلیت‌های بی‌نظیر را به خلق ثروت و درآمد تبدیل و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/981002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول