اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کرونا به این زودی ها رفتنی نیست/ اگر مردم رعایت نکنند با کمبود تخت های بیمارستانی مواجه می‌شویم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: علی‌رغم تمام تمهیداتی که انجام شده نتیجه مطلوبی که در انتظار آن بودیم حاصل نشده است و به این زودی ها از شر این ویروس خلاص نمی شویم.

کرونا به این زودی ها رفتنی نیست/ اگر مردم رعایت نکنند با کمبود تخت های بیمارستانی مواجه می‌شویم

سید حسن اینانلو معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز شامگاه سه شنبه با حضور در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان البرز گفت: برای بعد از ۲۰ فروردین باید از الان برنامه مدونی داشته باشیم تا آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کرونا ویروس بیش از این مشکل سازتر نشود.

وی گفت: در حال حاضر نیمی از ظرفیت تخت‌های ویژه  بیمارستانی البرز در اختیار بیماران کرونایی است و بدون شک اگر بخواهیم از ۲۰ فروردین به زندگی عادی بازگردیم این تعداد تخت آی سی یو پاسخگوی نیاز استان نخواهد بود و کمبود تخت ویژه بیمارستانی بحران‌زا خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: هر چند تعداد تخت‌های ویژه بیمارستان‌های کشور طی چند سال گذشته افزایش داشته ولی ما هنوز هم با سرانه استاندارد فاصله داریم.

وی گفت: توصیه می‌کنم خیرین اگر به دنبال کمک به حوزه بهداشت و درمان هستند در مسیر افزایش تعداد تخت‌های ویژه بیمارستانی استان گام بردارند.

اینانلو با بیان اینکه روند شیوع بیماری کرونا در استان البرز کاهشی است اما این کاهش به‌کندی انجام می‌شود، اظهار داشت: در گذشته میانگین افراد بستری در بیمارستان‌های استان بین 450 تا 500 نفر بود، این میزان اکنون به زیر 450 نفر رسیده است.

وی بیان داشت: این نشان‌دهنده آن است که ویروس کرونا به‌آرامی کاهش پیدا می‌کند و علی‌رغم تمام تمهیداتی که انجام شده نتیجه مطلوبی که در انتظار آن بودیم حاصل نشده است و به این زودی ها از شر این ویروس خلاص نمی شویم.

وی با اشاره به راه اندازی نقاهتگاه مهدیه توضیح داد: با کمک خیرین تجهیزات لازم برای راه اندازی آن تامین شده و تا چند روز آینده شاهد شروع به کار آن خواهیم بود و بیمارانی که نیاز به مکانی برای گذراندن دوران قرنطینه خود دارند می‌توانند به این نقاهتگاه مراجعه و از خدمات مناسب این مجموعه بهره مند شوند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول