اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

زنان خانه‌دار بیشترین مبتلایان به کرونا در خوزستان

استاندار خوزستان گفت:۳۹درصد مبتلایان ویروس کرونا در خوزستان زنان خانه دار هستند در رتبه های بعدی کارمندان و کارگران و بازنشستگان می باشند.

زنان خانه‌دار بیشترین مبتلایان به کرونا در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی امشب در گفت‌وگو تلویزیونی با مردم خوزستان، در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اظهار کرد: در خوزستان تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا به ۷۱۸ بیمار رسیده و آمار  امروز ۲۵ نفر بوده است؛در موارد فوت ناشی از کرونا به ۸۵ مورد رسیدیم و در ۲۴ ساعت گذشته ۵ فوتی گزارش شده است.

وی افزود: در دو هفته اخیر تعداد بیماران کاهش پیدا کرده، تعداد بیماران بستری افزایش پیدا کرده و تعداد بیماران بهبود یافته نیز افزایش پیدا کرده که نشان می‌دهد در بحث درمان و سلامت موفق عمل کردیم.

استاندار خوزستان گفت: موارد مشکوک ۳۲۰۰ نفر بوده که ۷۱۰ مثبت و مابقی کرونا نبودند و مربوط به دیگر بیمارها بود و ۱۷۸ مورد بستری در حال حاضر داریم.

وی ادامه داد: ۳۲۸۱ مورد اطرافیان بیماران کرونا  تست شدند که در صورت بیمار بودن سریعا مورد بررسی قرار گرفتند. ۱۹۶ نفر از آن‌ها مشکوک بودند و از این تعداد  ۴۷ مورد مثبت گزارش شدند که با جداسازی آن‌ها نگذاشتیم عامل انتقال به دیگران باشند.

شریعتی بیان کرد: ۵۷درصد مبتلایان بیماری زمینه‌ای داشته و ۴۳ درصد بیماری زمینه ای ندارند
اما ۸۱درصد فوتی‌ها کسانی هستند که بیماری زمینه ای دارند و ۱۹ درصد فوتی ها بیماری زمینه ای ندارند.

وی در خصوص چگونگی توزیع شغلی بیماران کرونایی گفت: ۳۹ درصد زنان خانه‌دار، ۱۰درصد بازنشسته ۱۰درصد کارمند و کارگر و میزان مبتلایان کادر درمان ۵درصد است که نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: از بانوان خانه دار درخواست می‌کنم به دلیل خطری که انها را تهدید می‌کند تا آنجایی که امکان دارد از منزل خارج نشوند‌.

شریعتی ادامه داد: بیشترین فوتی‌ها بیماری‌های قلبی وعروقی و ریوی دارند. ۵۶درصد فوتی مردان و ۴۴درصد زنان یعنی هم موارد فوت و ابتلا در مردان بیشتر است.

وی افزود: ۹۵درصد شهروندان و ۵درصدروستاییان به کرونا مبتلا شده اند و این نشان میدهد در روستاها به دلیل مداخلاتی که صورت گرفته  شرایط بهتر است.

استاندار خوزستان گفت: اهواز شرق با ۱۲۶ و اهواز غرب با ۱۰۵ مورد، بیشترین موارد مبتلا به بیماری کرونا را در استان داشتند.

وی افزود: وقتی تعداد مبتلایان در خرمشهر را در یکصدهزار نفر تقسیم کنیم مشاهده می‌کنیم هنوز آمار آن بالا است و این به آن دلیل است که اقدامات مداخله‌ای را دیر انجام دادند.

شریعتی اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که در ورودی اندیمشک انجام شده امیدوار هستیم ‌که وضعیت بهتر شود. آمار باوی، امیدیه، شوشتر، ماهشهر رو به افزایش است به ویزه ماهشهر و خرمشهر،  که انتظار می‌رود که با اقدمات مداخله‌ای که فرمانداران انجام می‌دهند کاهش پیدا کنند.

وی ادامه داد: وضعیت دزفول و آبادان ثابت مانده که نشان می‌دهد اقدامات مداخله‌ای تاثیر خود را گذاشته است.

استاندار خوزستان با اشاره به میزان سرایت بیماری از یک شخص به افراد دیگر گفت: آمار دقیق نشان می‌دهد تعطیلی مدارس،  مراکز تجاری، ادارات، در خانه ماندن مردم ک ممانعت از سفر در کاهش سرایت بیماری تاثیر خود را گذاشته است.

وی افزود: در هفته اول فروردین با وجود برخی سفرهای درون استان، میزان سرایت نیز کاهش پیدا کرد و این نشان می‌دهد مردم رفتار کاملا تطبیق داده شده با ویروس را نشان دادند، جامعه مصمم برای کاهش این بیماری و رفتارهای مردم در جهت از بین بردن این بیماری است.

شریعتی با تاکید بر اینکه روند مقابله با ویروس روند مثبتی است، بیان کرد: اما این کاهش کافی نیست و باید به سمت خاموشی و برچیدن این بیماری حرکت کرد. ایزوله کردن افراد نشان می‌دهد این اقدام در کاهش اپیدمی موثر بوده است.

وی اضافه کرد: مدل سازی تاثیر فاصله اجتماعی در کاهش سرعت  انتشار نشان می‌دهد اگر فاصله اجتماعی را رعایت نکنیم نمی‌توانیم از سرعت انتشار و انتقال ویروس جلوگیری کنیم.

شریعتی عنوان کرد: هیچ دارو و واکسن برای درمان قطعی بیماری شناسایی نشده و داروهای معرفی شده فقط در کاهش بیماری موثر هستند لذا لازم است افراد سالم و بیمار مراقبت بیشتری کرده و افراد بیمار جداسازی شوند.

وی افزود: ورودی های استان خوب کنترل شد و این کار از اوایل سال صورت گرفت. 
تردد مسیر دهدز به لردگان ۶۵ درصد در ورودی و ۴۵ درصد در خروجی کاهش پیدا کرده است.

استاندار خوزستان گفت: همچنین ۷۹درصد ورودی از سمت بهبهان و ۷۴ درصد خروجی کاهش پیدا کرده، در اندیمشک نیز ۳۳ درصد ورودی و ۵۵ درصد خروجی کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: نباید با کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا  و مرگ و میر فکر کنیم این ویروس را شکست داده‌ایم. هیچ چیز بدتر از آن نیست که قبل از ریشه کنی کاملا کرونا آن را دست کم‌  بگیریم و فکر کنیم شرایط عادی است.

وی افزود: همه فرمانداران باید به صورت شبانه روزی و بی وقفه بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نظارت دقیق داشته باشند.

استاندار خوزستان بیان کرد: این ویروس در کنار رنج‌ها و مشکلاتی که برای ما به وجود آورد، موجب فقدان بسیاری از هم‌وطنان عزیز ما و موجب سختی و محنت برای کادر درمانی ما شد، اقتصاد و معیشت بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدی را  به مخاطره انداخت .

وی افزود: اما یک ره‌آورد بزرگ داشت و آن همبستگی و همراهی اجتماعی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی که همگان باید در جهت پاسداشت آن تلاش کنند‌.

شریعتی اضافه کرد: همه تلاش‌هایی که در استان صورت گرفت با هماهنگی و پشتیبانی علمی و نظری دستگاه های ذی‌صلاح در بخش بهداشت و درمان است. هدف مشترک همه این محدودیت‌ها و کنترل‌های سختگیرانه حفظ سلامت مردم استان در مقابل این ویروس بی رحم است.

وی ادامه داد: ما یک جامعه بزرگ عشایری در استان داریم‌. من از همه بزرگان  اقوام و طوایف می‌خواهم که این عزیزان نیز به وظیفه اجتماعی خود بیش از پیش عمل کنند و توصیه‌های خود مراقبتی و فاصله گذاری اجتماعی را در جامعه پیرامون ترویج کنند.


شریعتی عنوان کرد: از تمام دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی  می‌خواهم از بستر فضای مجازی بهترین شرایط را  برای گذران اوقات فراقت خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان مهیا کنند. 

وی ادامه داد: از مردم‌می خواهم در صورت مشاهده تجمعات نامتعارف و عدم رعایت برخی  صنوف گزارش خود را به سامانه ۱۱۱ ساماد استانداری  به ما اعلام کنند.

شریعتی با بیان اینکه مردم بازدیدهای روز ۱۳ فروردین را متوقف کنند، گفت: تمام ظرفیت‌های انتظامی و بسیج 
در روز سیزده به در  برای کنترل مبادی ورودی و خروجی استان به کار گرفته می‌شوند.

انتهای پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول