اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

پیش‌بینی تعهد 2800 میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز در سال جاری

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: هدف‌گذاری شده است تا تعهد و مشارکت خیرین نیکوکار در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، به 2800 میلیارد تومان برسد.

پیش‌بینی تعهد 2800 میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز در سال جاری

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جلسه ویدئو کنفرانسی با معاونان مشارکت‌های مردمی ادارات‌کل نوسازی مدارس استان‌ها با بیان اهمیت کار حوزه مشارکت‌های مردمی، گفت: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کارهای سازمان در سال 99، تقویت و توسعه مشارکت‌های مردمی است و طرح بسته تحولی آن تدوین شده است و به زودی برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به روند افزایشی اعتبارات ردیف پروژه‌های مشارکتی خیرین از سال 96 تا کنون، افزود: این ارقام از 200 میلیارد تومان با تخصیص 100 درصدی در سال 96 به 450 میلیارد تومان با تخصیص 110 درصدی در سال 97  و 870 میلیارد تومان در سال 98 رسید و امسال نیز به 3 هزار و 300 میلیارد تومان رسیده است که موفقیت چشمگیر و ارزشمندی است.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه تعهدات خیرین در سال گذشته شیب رو به بالا و مثبتی داشت، ادامه داد: این موضوع در استان‌های سیل‌زده چشمگیر بود و این نشان‌دهنده این است که در هر زمان که شرایط کشور ایجاب کرده، نیکوکاران همواره همراه دولت بوده‌اند و برای پشتیبانی از دولت و کمک به فراهم نمودن زیرساخت‌های آموزشی آینده‌سازان و توسعه علم و دانش دریغی نداشتند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: امسال که با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال «جهش تولید» نامگذاری شده است، فرصت بزرگی برای مجموعه سازمان است تا رکوردهای والاتری را در عرصه توسعه، تجهیز و ارتقای مدارس کشور به ثبت برساند که این "جهش در مدرسه‌سازی" با عزم و اراده نیروی انسانی سازمان تحقق خواهد یافت.

رخشانی‌مهر با بیان اهمیت تکریم خیرین، این موضوع را حائز توجه ویژه دانست و افزود: دانش‌اندوزی و بالندگی، شایسته فرزندان این دیار کهن است و این مهم را نیکوکارانی دانسته‌اند که با عنوان «خیرین مدرسه‌ساز» گرد هم آمده‌اند تا بخشی از بار تعلیم و تربیت کودکان این مرز و بوم را با ساختن مدارسی زیبا، ایمن و درخور به دوش بکشند؛ پس باید به هر بهانه‌ای و با شیوه‌های خلاقانه و ماندگار آنان را تکریم کنیم و به شایسته‌ترین نحو ممکن، کار ارزشمند این نیکوکاران را ترویج و توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: نامگذاری 15 ماه مبارک رمضان، روز ولادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) به عنوان روز ملی تکریم خیرین، معافیت پروژه‌های خیّرین از پرداخت هزینه انشعابات و ایجاد پست سازمانی معاونت توسعه مشارکت‌ها برای فعالیت بیشتر؛ از جمله اتفاقات مبارکی است که با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مستمر و مداوم، در حوزه قانونگذاری اتفاق افتاد و اگر موارد دیگری نیز برای تسهیل امور فعالیت خیرین احصا شود، با جدیت آن را پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تعهد هزار و 500 میلیارد تومانی خیرین در جشنواره بیست و یکم، گفت: هدفگذاری شده تا این عدد با تلاش و کوشش همکاران و مشارکت خیرین نیکوکار در جشنواره بیست و دوم به 2 هزار و 800 میلیارد تومان برسد.

رخشانی‌مهر با اشاره به ایجاد و اختصاص ردیف اعتباری فعالیت و تکریم خیرین برای اولین بار ادامه داد: برای این موضوع امسال 36 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و برای استان‌هایی که برنامه مدون و طرح ویژه‌ای در راستای بسته تحولی سازمان ارائه دهند، توزیع و هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول