اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

لزوم خریداری دستگاه زباله سوز برای قم/شهرداری وظیفه ای در خصوص دفن زباله‌های عفونی ندارد

شهردار قم گفت: 700 تن روزانه زباله در قم داریم که 300 تن زباله فرآوری می‌شود و به دنبال فرآوری 300 تن زباله دیگر در برنامه سال 1399 شهرداری هستیم.

لزوم خریداری دستگاه زباله سوز برای قم/شهرداری وظیفه ای در خصوص دفن زباله‌های عفونی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امشب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به وضعیت بوستان‌های قم اظهار کرد: بوستان‌های شهر بسته شدند و از ورود شهروندان قمی به این بوستان‌ها جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: مردم در روز 13 فروردین به هیچ وجه نباید در بوستان‌ها و حاشیه رودخانه حضور پیدا کنند و نیروی انتظامی با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد کرد.

شهردار قم افزود: شهرداری وظیفه ای در خصوص دفن زباله‌های عفونی ندارد، این زباله‌ها باید سوزانده یا امحا شوند، این زباله‌ها حساس هستند و حمل آن‌ها باید براساس پروتکل خاص صورت بگیرد.

سقائیان نژاد خرید دستگاه زباله سوز برای شهر قم ضروری است و دانست و تصریح کرد: قانون در این زمینه تکلیف را مشخص کرده است و استفاده از دستگاه اتوکلاو در بیمارستان‌ها، تنها خطر زباله‌های عفونی را کاهش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری قم حتی به دنبال دفن زباله‌های عادی نیست و می‌خواهد که این زباله‌ها به کود کمپوست تبدیل شوند.

شهردار قم خاطرنشان کرد: 700 تن روزانه زباله در قم داریم که هر روز 300 تن زباله فرآوری می‌شود و به دنبال فرآوری روزانه 300 تن زباله دیگر در برنامه سال 1399 شهرداری هستیم و برای 100 تن زباله باقی مانده هم تفکیک از مبدا صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/78004/آ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول