اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

توزیع 4 هزار سبد غذایی بین سیل‌زدگان جازموریان/استقرار واحد اداری بنیاد مسکن در زهکلوت

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز 4 هزار و 300 سبد غذایی بین خانواده‌های سیل‌زده جازموریان توزیع شد که از این تعداد سبد کالا 3 هزار و 300 بسته مربوط به سپاه و بسیج و مابقی مربوط به ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان بود.

توزیع 4 هزار سبد غذایی بین سیل‌زدگان جازموریان/استقرار واحد اداری بنیاد مسکن در زهکلوت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در حاشیه توزیع اقلام اهدایی به سیل‌زدگان جازموریان با تبریک سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: در بخش امدادرسانی مناطق سیل‌زده جنوب استان شامل چندین شهر با مرکزیت رودبار و زهکلوت قرارگاه خدمات اجتماعی جبهه اجتماعی انقلاب اسلامی را تشکیل دادیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: در این قرارگاه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسئولیت راعهده‌دار است، بسیج مستضعفان، گروه‌های جهادی بنیاد مستعضان و ستاد اجرایی حضرت امام و خیران نقش مؤثری دارند و این قرارگاه تاکنون منشا خیر و برکت و خدمات خوب برای مردم مهربان و نجیب جنوب استان به‌ویژه مردم منطقه جازموریان بوده است.

 

وی عنوان داشت: امروز 4 هزار و 300 سبد غذایی برای خانواده‌های سیل‌زده تقدیم کردیم که به مناسبت 12 فروردین این کار انجام شد از این تعداد سبد کالا 3 هزار و 300 بسته مربوط به سپاه و بسیج بود و مابقی مربوط به ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان بود که ارزش ریالی هر سبد کالا 305 هزار تومان و ارزش کل این کاروان یک میلیارد و 300 میلیون تومان است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: این قرارگاه پیش از این 6 هزار سبد کالای غذایی به ارزش هر یک 200 هزار تومان تحویل مردم داده و توفیق داشتیم علاوه بر جنوب استان برای شهرستان ریگان، یک هزار و 300 بسته سبد غذایی تقدیم کنیم که به 70 هزار نفر اهدا شد و 200 بسته کالا به مردم کهنوج که گرفتار سیل شده بودند نیز تحویل داده شد.

وی ابراز داشت: برنامه بعدی در حوزه قرارگاه خدمات اجتماعی، حوزه مهندسی و عمرانی است و کالاهای اساسی که خریداری شده چند روز آینده در خدمت مردم قرار می‌گیرد همچنین تأکید ما این بوده که این 4 هزار و 300 سبد کالا با رعایت کرامت مردم درب منازل برده و با رعایت حرمت هدیه تحویل مردم داده شود.

 

وی با قدردانی از مردم به واسطه سعه‌صدر و صبوری در این وضعیت و قدردانی از مجموعه گروه‌های جهادی و همه کسانی که امدادرسانی کردند اعم از روحانیون، سپاه، بسیج، هلال‌احمر و..  از سپاه‌های استانی سراسر کشور و  نواحی سراسر استان و گروه‌های جهادی و خیران که می‌خواستند وارد منطقه شوند و به خاطر رعایت بهداشت مردم منطقه تبعیت کردند، قدردانی کرد.

معروفی تأکید کرد: تمام این بسته‌های کالا دقیقا ضد عفونی و بعد بسته‌بندی شده که کسی دچار بیماری نشود.

 توانستیم بخشی از کمک‌های بلاعوض را تأمین کنیم/استقرار واحد اداری بنیاد در زهکلوت 

علی‌اکبر سلطانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان اظهار کرد: همکاران ما در بنیاد به محض پایدارشدن شرایط و فروکش شدن سیلاب در منطقه مسقر شدند و دو سه روز گذشته تمام واحدهای خسارت‌دیده در دو بخش تعمیری و احداثی برآورد خسارت در برنامه ما قرار گرفتند.

 

وی ادامه داد: با تلاش بنیاد مسکن استان توانستیم بخشی از کمک‌های بلاعوض را تأمین کنیم، از دو روز گذشته بخشی از کمک‌ها برای آسیب‌دیدگان واریز شده و به‌دلیل مسائل شیوع کرونا در زهکلوت یک واحد اداری مستقر کردیم که ساختار اداری، فنی و پشتیبانی مستقر شده همکاران ما هم هستند با مشارکت مردم و توجیه شرایط، پیش‌بینی کردیم با کمترین مراجعه و تماس کار انجام شود.

سلطانی افزود: آن‌چه خیلی مهم است مشارکت مردم است همکاران ما در بخش تعمیری و پشتیبانی کار را با سرعت پیش می‌برند و مصوبه هیئت دولت را می‌خواهیم که استاندار منعکس کردند که در صورتی که تأمین شود کمک بیشتری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز ارزیابی ادامه دارد چون تا دیشب هم بارش داشتیم و با توجه به اینکه تاکنون 10 میلیون تومان در بخش تعمیر و 25 میلیون تومان در بحث احداث مصوب داشتیم این عدد طبیعتا  افزایش می‌یابد و تسهیلات هم خواهد بود.

تا قطع نیازهای منطقه، امدادرسانی ادامه دارد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمان بیان کرد: علی‌رغم هشدارهای مدیریت بحران که اوایل فروردین داده بود بعضی افراد توجه نکرده بودند و این هشدارها را جدی نگرفته بودند امروز شاهد امدادرسانی به منطقه جازموریان توسط یک بالگرد به مسیرهای صعب‌العبور بودیم و  روزهای قبل به‌صورت زمینی امدادرسانی انجام شد.

 

وی بیان داشت: هنوز تیم‌های ما از منطقه رودبار جنوب و زهلکوت خارج نشدند و امدادرسانی تا قطع نیازهای منطقه ادامه خواهد داشت.

معاون امداد و نجان جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: مردم حتما هشدارها را جدی بگیرند و مسیرهایی برای سکنی‌گزینی انتخاب کنند که مشکل سیلابی نداشته باشند.

انتهای پیام/80016/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول