اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مهمانی در طبیعت؛ شاید وقتی دیگر

شیوع ویروس کرونا فرصتی شد تا در این روز به طبیعت فرصتی دهیم تا نفسی تازه کند. طبیعتی که به دست بعضی انسان‌ها بارها و بارها زخمی و تخریب شده است، اما چه مهربانانه، هیچ گاه جلوه‌های زیبای خود را از ما دریغ نکرد.

مهمانی در طبیعت؛ شاید وقتی دیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، هرسال در سیزده فروردین مهمان طبیعت بودیم ، ولی امسال باید بدانیم رفتن به طبیعت شاید ما را برای همیشه از دیدن دگرباره طبیعت زیبا محروم کند.

شیوع ویروس کرونا فرصتی شد تا در این روز به طبیعت فرصتی دهیم تا نفسی تازه کند. طبیعتی که متاسفانه به دست بعضی انسانها بارها و بارها زخمی و تخریب شده است، اما چه مهربانانه، هیچ گاه جلوه‌های زیبای خود را از ما دریغ نکرد.

 

ما نیز امسال، همدل و همقدم تلاش و اثبات می‌کنیم تا به خودمان، به خانواده، جامعه و طبیعت احترام بگذاریم، پس بیابیم همه با هم تصمیم بگیریم در خانه بمانیم تا این ویروس را به طبیعت پاک و زیبا نبریم و با قرنطینه خود و طبیعت، به طبیعت استراحت و به خود عطر شکوفه های بهاری و زندگی بدون کرونا را هدیه دهیم!

ما هم برای اینکه به نوع خودمان از تلاش‌های مدافعان سلامت تقدیر کنیم روز سیزده بدر امسال را در خانه می‌مانیم، تا با خود و طبیعت، مهربان و انشاءالله پس از شکست کرونا، مهمان زیبایی‌های طبیعت باشیم.

 

در این زمینه ورودی اکثر راه‌های منتهی به جنگل در حاشیه شهر و روستاهای ساری توسط اهالی و نیروهای سازمان محیط زیست ازجمله جنگل‌ها، تالاب‌ها، سدها و تفرج‌گاه‌های طبیعی و جنگلی سطح استان مسدود و ورود ممنوع شد.

فرمانده یگان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد:نیروهای یگان حفاظت این اداره کل براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا در سطح جنگل‌های استان فعال شدند.

 

خورشیدی با بیان اینکه تمامی ورودی جنگل‌های استان مسدود شده است، افزود:  ورودی روستاها بسته است و به همین دلیل احتمال حضور مردم در جنگل‌ها کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: این اداره کل حدود یک‌هزار و ۴۰۰ نفر جنگل‌بان،  ۳۶ گشت خودرویی، ۹۵ گشت موتوری و ۱۰۷ پست ایست بازرسی فعال است که برای فردا (روز طبیعت) دو سوم نیروها فعال هستند.

فرمانده یگان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری گفت: درخواست ما از مردم این درصورت مشاهده مورد مشکوکی  با آتش‌سوزی با شماره تماس ۱۵۰۴ تماس بگیرند تا نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.


همچنین ازسوی شرکت آب منطقه‌ای مازندران اعلام شده، ورود به سدهای مازندران در روز طبیعت ممنوع است.

 با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان، ورود به سدهای استان در روز طبیعت ممنوع است.

ممنوعیت بازدید‌های تفریحی، گردشگری از سد‌ها و تاسیسات آبی استان در روز طبیعت  وتا پایان شیوع ویروس کرونا در استان ادامه دارد.

انتهای پیام/86034/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول