اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تفرجگاه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد۱۳ فروردین مسدود هستند

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تفرج‌گاه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در تمام شهرستان‌ها روز 13 فروردین مسدود بوده و پذیرای مردم نخواهد بود.

تفرجگاه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد۱۳ فروردین مسدود هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مجید صفائی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونا از زمان شیوع این بیماری تاکنون تعطیل است و هیچ نوع پذیرایی از گردشگران در روز سیزدهم فروردین و تا زمان مهار کامل ویروس کرونا انجام نخواهد شد.

وی بیان کرد: همه برنامه‌های نوروزی کهگیلویه و بویراحمد که پیش از این در ستاد خدمات سفرنوروزی پیش بینی شده بود پس از مهار ویروس کرونا انجام خواهد شد.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان  دارای ۲ منطقه سردسیری و گرمسیری و اقلیم چهار فصل است که از مقاصد مهم گردشگری نوروزی در جنوب کشور است.

 وی افزود: شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری قرار گرفته‌اند و شهرستان‌های گچساران، باشت، چرام، کهگیلویه، لنده و بهمئی هم در منطقه گرمسیری واقع شده‌ است.

صفائی ادامه داد:افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۷۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی به دلیل تنوع آب و هوایی سالیانه میزبان افزون بر سه میلیون نفر گردشگر در فصول مختلف سال است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول