اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

عبور از کرونا در گرو حفظ همدلی است/ روحانیون و گروه‌های جهادی پای‌کار غسل و کفن جان‌باختگان

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری حفظ همدلی و مشارکت همگانی را برای عبور از بحران کرونا ضروری دانست و گفت: هیچ حادثه‌ای در عالم بدون حکمت نیست و هیچ بلیه‌ای از حکمت پروردگار دور نیست.

عبور از کرونا در گرو حفظ همدلی است/ روحانیون و گروه‌های جهادی پای‌کار غسل و کفن جان‌باختگان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام عصر امروز در نشست نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و ائمه جمعه استان با مسؤولان استانی و شهرستانی در استانداری از طریق ویدئو کنفرانس گفت: هیچ حادثه‌ای در عالم بدون حکمت نیست و هیچ بلیه‌ای از حکمت پروردگار دور نیست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ضمن قدردانی از تلاش مسؤولان استان در مواجهه با شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: این نقطه قوت و برکت اسلام عزیز و نظام جمهوری اسلامی است که همه و همه پای کار آمدند و دست به دست هم داده‌اند و ما شاهد زحمات و تلاش‌های همه هستیم که اگر غیر از این باشد ما نمی‌توانیم شاهد رفع شدن این بلیه باشیم.

وی حفظ همدلی و مشارکت همگانی را برای عبور از این بحران ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر احیاناً مواردی هم پیش بیاید که کسانی باشند که ناهمخوانی و توجه لازم را نداشته باشند و اهمیت مسئله برای آن‌ها هنوز آن‌گونه که باید آشکار نشده باشد آن‌ها را هم حتماً باید راهنمایی کرد.

نکونام با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم در اثر یک وحشت و اضطراب بیجا و بزرگ جلوه دادن بیش ازحد این بیماری، بیمارانی که جان باخته‌اند را بدون رعایت مسائل شرعی به خاک بسپارند، افزود: ما وظایفی نسبت به این اموات داریم، این‌ها مؤمن هستند و برادر و خواهران ایمانی ما هستند، ما نسبت به این‌ها تکلیف داریم و تکلیف شرعی را نمی‌توانیم بگذاریم زیر پا بماند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه کسی حق ندارد مانع انجام تکلیف شرعی و غسل و کفن بشود، اظهار داشت: متخصصان و متولیان بهداشت و درمان می‌گویند انتقال ویروس از فرد فوت‌ شده بر اثر کرونا صورت نمی‌گیرد و انتقال فقط از طریق نفس و دستگاه تنفس است.

وی رعایت نکات بهداشتی و محافظتی را در برخورد با اجساد جان‌باختگان کرونا ضروری دانست و گفت: باید همه دست به دست هم بدهیم و امکانات را فراهم کنیم، لباس و پوشش لازم و مواد بهداشتی و افراد آموزش‌دیده می‌خواهد.

نکونام با اشاره به اینکه روحانیون و گروه‌های جهادی پای کار هستند، افزود: هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست و دستگاه‌های ذیربط هرچه سریع‌تر ملزومات کار را فراهم کنند.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول