اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ممانعت از ورود 900 دستگاه خودرو به آستارا

رئیس شورای تأمین شهرستان آستارا ضمن‌تشکر از همکاری مسئولین استان اردبیل و شهرستان نمین در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: از هشت فروردین تاکنون از ورود 900 دستگاه خودروی دارای پلاک غیرگیلان به شهرستان آستارا ممانعت به‌عمل‌آمده است.

ممانعت از ورود 900 دستگاه خودرو به آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حسن رستم‌زاد عصر امروز در چهاردهمین جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: وقتی پای سلامت جامعه و مردم در میان باشد با کسی تعارف نداریم و طبق قانون با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

وی از مردم فهیم و بافرهنگ این شهرستان خواست در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا که به طور مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط است هم‌کاری‌های لازم را با متولیان امر داشته و با ماندن در خانه به قطع شیوع ویروس کرونا در کوتاه‌ترین زمان‌ممکن کمک کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستار با اشاره به اینکه امسال به خاطر پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا، خانواده‌ها روز طبیعت متفاوتی خواهند داشت، افزود: در صورتی‌که مردم بحث خود قرنطینه‌‌گی و عدم‌خروج از خانه را جزء در مواقع اضطرار رعایت کنند ویروس کرونا در کمتر از یک یا دو ماه دیگر در این شهرستان ریشه‌کن می‌شود.

رستم‌زاد با بیان اینکه از ۴۲۱ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا و کرونا تاکنون ۳۵۵ نفر بهبودیافته و به آغوش خانواده برگشته‌اند، تصریح کرد: وضعیت جسمانی دیگر بیماران کرونایی تحت‌مراقبت در بخش داخلی بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا روبه‌بهبودی بوده و عملکرد شهرستان ازاین‌نظر منحصربه‌فرد و کم‌نظیر است.

فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به پلمپ ۸۵ فقره واحد صنفی ازجمله رستوران، مغازه و قلیان‌سرا طی روزهای اخیر افزود: از هشت فروردین تاکنون از ورود ۹۰۰ دستگاه خودروی دارای پلاک غیرگیلان به این شهرستان ممانعت به‌عمل‌آمده و ۶هزار نفر نیز در مبادی وردوی به لحاظ علائم بیماری کرونا مورد غربال‌گری قرار گرفته‌اند.

وی ضمن‌تشکر از همکاری مسئولین استان اردبیل و شهرستان نمین در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی افزود: تردد خودروهای پلاک غیر استان گیلان از محور آستارا-اردبیل و بلاعکس ممنوع بوده و در صورت مشاهده تا سقف ۵۰۰ هزار تومان جریمه و در صورت ادامه تخلف و ماندگاری به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش فارس، ویروس کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری هم‌چون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. تب شدید، تنگی‌نفس، درد عمومی بدن، سرفه‌های خشک، آب‌ریزش بینی و گلودرد از جمله علائم ابتلا به ویروس کرونا اعلام شده است.

انتهای پیام /۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول